وینکل

ساخت وبلاگ

 

خواب سیگار استحمام 5 عمل خطرناکی که بعد از غذا خوردن نباید به آنها پرداخت

 

 

خواب

رفتن به رختخواب و خوابیدن بعد از صرف غذا به خصوص شام یک عمل کاملا اشتباه است. به این دلیل که نفخ معده سوخت و ساز بدن را مختل می کند. شما خواب راحتی نخواهید داشت اگر با شکم پر بخوابید. احتمال سکته مغزی نیز افزایش می یابد. پس حتما بین ساعت خواب و غذا خوردن چند ساعتی فاصله قرار دهید.

 

سیگار

متاسفانه بعضی از افراد سیگاری استعمال سیگار بعد از غذا خوردن را لذت بخش می دانند. این مسئله یکی از مخرب ترین حالاتی است که شما به بدن تان تحمیل می کنید. نیکوتین موجود در سیگار اکسیژن زیادی را که برای هضم غذای شما در بدن فعال است از بین می برد. مواد غذایی حالت طبیعی خود را از دست می دهند و سبب بروز سرطان ریه و روده می شود.

 

فروش ویژه انواع میز مایو وینکل پلاس

 

استحمام

در استحام جریان خون در دست ها و پاها بیشتر می شود. بنابراین مقدار جریان خون مورد نیاز معده کفایت نخواد کرد. این عمل سبب تضعیف دستگاه گوارش می شود. معده درست عمل نمی کند و شما دچار درد معده خواهید شد.

خوردن میوه

شاید شما فکر کنید خوردن میوه در هر زمان می تواند مفید باشد. بهترین زمان خوردن میوه زمانی است که معده خالی است. میوه ها جهت هضم نیاز به آنزیم های مختلف و زیادی دارند تا به راحتی قندهای موجود در میوه توسط بدن جذب شود. زمانی که معده خالی باشد تولید و رساندن این آنزیم ها به میوه بسیار بهتر و بیشتر انجام می شود. در غیر این صورت شما دچار سوهاضمه، سوزش سر دل، آروغ زدن و دیگر ناراحتی ها خواهید شد.

نوشیدن چای

نوشیدن چای بعد از غذا یکی از عادات اشتباه ایرانیان است. چای بعد از صرف غذا تداخل زیادی در جذب آهن غذا ایجاد می کند و در برابر پروتئین و آهن و مواد مغذی موجود در غذا مقاومت کرده و مانع جذب آن ها می گردد. کمبود آهن می تواند باعث کم خونی، کمبود سلول های قرمز، خستگی شدید، رنگ پریدگی، ضعف شدید، درد قفسه سینه و سرگیجه شود. کمبود آهن حتی می تواند در بی اشتهایی و شکنندگی ناخن ها نیز دخیل باشد.

جهت مشاهده و خرید انواع تراکستومی کلیک کنید

این چند علت می تواند در هضم سالم غذا تداخل ایجاد کند. بهتر از هر نوع واکنش را چند ساعتی بعد از صرف غذا انجام دهید تا مواد مغذی به راحتی جذب شوند.

منبع: آشپزباشی

 


منبع: https://www.hidoctor.ir/222953_5-%d8%b9%d9%85%d9%84-%d8%ae%d8%b7%d8%b1%d9%86%d8%a7%da%a9%db%8c-%da%a9%d9%87-%d8%a8%d8%b9%d8%af-%d8%a7%d8%b2-%d8%ba%d8%b0%d8%a7-%d8%ae%d9%88%d8%b1%d8%af%d9%86-%d9%86%d8%a8%d8%a7%db%8c%d8%af-%d8%a8.html/
تجهیزات پزشکی وینکل پلاس

وینکل...
ما را در سایت وینکل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وینکل winkel بازدید : 261 تاريخ : چهارشنبه 31 فروردين 1401 ساعت: 22:34

آشنایی با بیماری eb

 

آسیب های لثه و دندان در کودکان مبتلا به EB بسیار مهم است

 

EB یا اپیدرمولایزیس بولوزا یک اختلال ژنتیکی پوست است که باعث شکنندگی پوست و در برخی موارد آسیب به غشای مخاطی و اندام ها می‌شود. شکنندگی پوست به گونه ای است که کوچکترین اصطکاک یا آسیبی لایه‌های پوستی را جدا کرده و ایجاد تاول و زخم‌های باز می‌کند. کودکان پوست پروانه‌ای، اصطلاحی است که برای بیماران با سن پایین به کار می رود (علت این نام گذاری این است که پوست کودکان همچون بال‌های پروانه شکننده می شود).

 

 

فروش ویژه انواع چراغ معاینه پایه دار وینکل پلاس

 

از هر یک میلیون تولد نوزاد زنده، 50 نوزاد مبتلا به EB تشخیص داده می‌شود. تخمین زده می‌شود که در سراسر جهان 500000 بیمار مبتلا به EB وجود داشته باشند. این بیماری در سراسر دنیا و در هر نژادی شایع بوده و هر دو جنس را مبتلا می‌کند. شدت این بیماری از خفیف تا کشنده متغیر است.

 

لایه خارجی پوست (اپیدرم) و لایه داخلی پوست توسط قلاب های پروتئینی از جنس کراتین یا کلاژن به هم متصل شده‌اند و این قلاب‌ها مانع حرکت مستقل این دو لایه می‌شوند. در افراد مبتلا به‌ EB، این قلاب‌ها به درستی ساخته نمی شوند. لذا کوچکترین عملی که باعث اصطکاک بین دو لایه شود(مثل مالیدن یا فشار) ایجاد تاول و زخم های دردناک می‌کند.

 

EB به سه دسته اصلی تقسیم می شود: Simplex EB, Junctional EB, Dystrophic EB

 

جهت مشاهده و خرید انواع ماشین بیهوشی کلیک کنید

مشکلات مرتبط با تغذیه بیمار:

تاول هایی که در دهان و مری در بعضی از افراد مبتلا به EB شکل می گیرند احتمال دارد که سبب اشکال در جویدن و بلعیدن غذا و نوشیدنی ها باشند.یبوست: در بیماران مبتلا به EB به علت کم بودن مقادیر فیبر و مایعات در رژیم غذایی و وجود تاول هایی در نواحی مقعدی، یبوست به وجود می آید. آنمی: کودکان مبتلا به EB به علت از دست دادن مزمن خون از طریق تاول ها و ضایعات زخم های باز و همچنین عدم هضم و جذب ترکیبات لازم برای ساختن خون، با مشکل آنمی روبرو هستند.زخم شدن،تاول زدن، کشیدگی پوست و به هم چسبیدگی انگشتان دست و پا از مشکلات بیماران مبتلا به EB است.مشکلات مرتبط با دندان ها: آسیب های لثه و دندان در کودکان مبتلا به EB بسیار مهم است.آسیب های چشمی

 

 

EB یک اختلال ژنتیکی پوست است که باعث شکنندگی پوست می شود

 

 

جهت مشاهده و خرید انواع ویلچر کامفورت کلیک کنید

 

شکایات بیماران مبتلا به EB چیست؟تاول‌های روی پوست، نشانه‌های اولیه بیماری EB است که معمولا به دنبال مالش یا فشار روی دست و پا ظاهر می‌شوند. مهم ترین علائم بالینی و شکایات بیماران شامل:• تاول زدن پوست• نقص یا از دست دادن ناخن های دست و پا• ایجاد تاول های داخلی از جمله ایجاد تاول در گلو، مری، راه هوایی فوقانی، معده، روده و مجاری ادراری• ضخیم شدن پوست در کف دست و پا (هایپرکراتوز)• ایجاد تاول در پوست سر، زخم و ریزش مو• ظاهر پوست نازک و شکننده می شود.• برجستگی ها و جوش های سفید کوچک• ناهنجاری های دندانی مثل پوسیدگی دندان ناشی از مینای دندان ضعیف تشکیل شده• عرق کردن بیش از حد• دشواری در بلع غذا

 

آیا بیماری EB قابل پیشگیری است؟بیماری EB یک بیماری ارثی است. متخصص ژنتیک می‌تواند با فراهم آوردن اطلاعاتی در مورد احتمال انتقال ژن بیماری EB از والدین به فرزندان، کمک قابل توجهی به افراد مبتلا به EB و والدین آن‌ها کند.

 

درمان بیماری EBتاکنون درمان قطعی و اختصاصی برای بیماری EB تعریف نشده است. مراقبت‌ها بیشتر شامل مراقبت از زخم‌ها است. پیشگیری از ایجاد تروما به پوست باعث کاهش ایجاد تاول می‌شود. رژیم غذایی سبک می‌تواند مشکلات مرتبط با جویدن و بلعیدن را کاهش دهد. از مصرف استروئید‌ها باید اجتناب کرد و عفونت‌های به وجود آمده باید درمان شوند.

 

 

فروش ویژه انواع صندلی همراه بیمار وینکل پلاس

 

مراقبت از زخم‌‌هاافراد مبتلا به EB دارای زخم‌های حاد و مزمن در بدن خود هستند. دلیل ایجاد زخم در پوست بیماران EB، به درستی ساخته نشدن ساختار‌های پروتئینی اتصال دهنده لایه خارجی و داخلی پوست است. لذا کوچکترین تماس یا ضربه می‌تواند ایجاد زخم در پوست کند. بهبود زخم‌ها یک فرآیند پیچیده است و چند هفته طول می‌کشد. زخم‌های سطحی بعد از چند روز تا یک هفته بهبود می‌یابند، اما زخم‌های عمقی تر که لایه داخلی پوست را درگیر می‌کنند، ممکن است ماه‌ها طول بکشد.نظارت بر زخم‌های مزمن اهمیت زیادی دارد. این نوع از زخم‌ها پتانسیل تبدیل به سرطان سلول‌های سنگفرشی را دارند.

مواردی که می توانند برای محافظت از آسیب پوستی انجام شوند:• اجتناب از گرمای بیش از حد با نگه داشتن اتاق در یک درجه حرارت یکنواخت• استعمال پماد تجویز شده توسط پزشک متخصص پوست برای کاهش سایش و مرطوب نگه داشتن پوست• استفاده از لباس ساده، آزاد و نرم• استفاده از پوشش نرم برای نشستن روی سطوح سخت• پوشیدن دستکش در زمان خواب برای پیشگیری از آسیب به پوست

 

تماس فیزیکیتماس فیزیکی اهمیت زیادی برای بیماران مبتلا به EB دارد. بیماران مبتلا به EB با پوشیدن لباس مناسب خود را در برابر تماس فیزیکی محافظت می‌کنند. استعمال پمادهای تجویز شده توسط متخصص پوست به منظور جلوگیری از چسبیدن دستکش به پوست دست توصیه می‌شود.

بلند کردن نوزادنوزاد مبتلا به EB باید روی پدهای نرم قرار گیرد. بهتر است نوزاد همراه با این پدها جابجا شود تا آسیب به حداقل برسد. در صورتی که نوزاد بدون پد جابجا شود، باید نحوه جابجایی با دقت انجام شود. در این شرایط باید با قرار دادن یک دست پشت گردن و قرار دادن دست دیگر زیر کفل، نوزاد را جابجا کنیم. نوزاد مبتلا به EB هرگز نباید از زیر بازوها بلند شود.

 

 

فروش ویژه انواع ترالی حمل دو کشو وینکل پلاس

 

 

کودکان مبتلا به بیماری ای بی باید از لباس ساده، آزاد و نرم استفاده کنند

حمام کردن نوزادحمام کردن نوزادان عامل مهمی در جلوگیری از ایجاد عفونت است. حمام کردن باید به صورت یک روز در میان و توسط بتاایزودونا (نسبت 1:10 آب) انجام شود. آب مورد نیاز برای حمام کردن باید ولرم باشد، چرا که آب گرم برای پوست مناسب نخواهد بود. مدت زمان حمام کردن باید بین 15 تا 20 دقیقه باشد. حمام کردن باید در تمام قسمت‌های بدن انجام شود. بعد از حمام کردن نوزاد را روی یک پد نرم قرار دهید و برای لباس پوشیدن آن از یک نفر کمک بگیرید.

تغذیهتغذیه با شیر مادر اهمیت بسیاری در نوزادان مبتلا به EB دارد. در صورتی که نوزاد با شیر مادر تغذیه می‌شود و صورت نوزاد دچار آسیب پوستی است، باید بوسیله‌ی مصرف پماد از پوست نوزاد محافظت کرد. اگر پوست داخل دهان نوزادان مبتلا به EB دچار آسیب شود، استفاده از پستانک‌های ویژه مصرف شیر توصیه می‌شود. زمانی که نوزاد به سن غذا خوردن رسید، باید با افزودن مایعات به غذای پوره شده بلعیدن را آسان‌تر کرد. آب گوشت، شیر، سیب زمینی‌های نرم شده، فرنی و پودینگ را می توان به نوزادان داد. باید دقت کرد که غذا خیلی داغ سرو نشود.

 

آیا بیماری EB مسری یا قابل انتقال است؟قطعا این طور نخواهد بود. اما گاهی تاول‌ها می توانند حاوی میکروب‌هایی باشند که در بیمار عفونت ایجاد می‌کند.

 

مشخصات و قیمت انواع پالس اکسیمتر

 

گردآوری:بخش سلامت بیتوته

منبع:debra.ir


منبع: https://www.beytoote.com/health/malady-remedy/understanding-diseaseeb2-treatment.html
تجهیزات پزشکی وینکل پلاس

وینکل...
ما را در سایت وینکل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وینکل winkel بازدید : 354 تاريخ : چهارشنبه 31 فروردين 1401 ساعت: 21:20

ADHD بزرگسالان را نیز تحت تاثیر قرار میدهد. علائم ADHD در بزرگسالان: تاخیر در کارها علائم ADHD در بزرگسالان: رانندگی پرخطر بيش فعالي در بزرگسالان (ADHD)

 

اختلال بیش فعالی-کم توجهی منحصر به کودکان نیست ۳۰٪ تا ۷۰٪ از کودکان مبتلا به ADHD همان طور که رشد میکنند علائم این بیماری نیز همراه آنها باقی می مانند. علاوه بر این، افرادی که این بیماری در دوران کودکی آنها تشخیص داده نشده است ممکن است در بزرگسالی علائم آشکارتری را نشان دهند، این علائم در کار و یا در روابط آنها مشکل ایجاد میکند. بسیاری از بزرگسالان نمی فهمند که ADHD دارند، رها کردن علائم این بیماری موجب میشود این افراد در مورد دلیل دست نیافتن به اهداف خود سردرگم شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر با این مقاله از راستینه همراه شوید.

 

ADHD بزرگسالان را نیز تحت تاثیر قرار میدهد.

 

 

علائم ADHD در بزرگسالان: تاخیر در کارها

 

جهت مشاهده و خرید انواع تخت دیالیز چهار شکن الکتریکی کلیک کنید

 

ADHD در بزرگسالان الگویی را دنبال میکند که نسبت به کودکان کمی متفاوت تر است. بزرگسالان ممکن است به طور دائم برای کار و یا رویدادهای مهم دیر برسند. بزرگسالان ممکن است متوجه شوند که تاخیر، رسیدن به اهداف آنها را تحت الشعاع قرار میدهد، اما به نظر میرسد آنها نتوانند افرادی باشند که به موقع به کارهای خود میرسند.

 

 

علائم ADHD در بزرگسالان: رانندگی پرخطر

یکی از نشانه های ADHD در بزرگسالان مشکل در حفظ تمرکز بر روی کاری که در دست انجام است، می باشد. این مسئله هنگامی که نوجوانان و بزرگسالان از یک وسیله نقلیه استفاده میکنند، موجب بروز مشکلاتی خواهد شد. مطالعات نشان می دهند که افراد مبتلا به ADHD بیشتر احتمال دارد با سرعت برانند، تصادف کنند و گواهینامه رانندگی خود را از دست بدهند.

 

جهت مشاهده و خرید انواع فرز الماسه رند شنک طلایی کلیک کنید

 

علائم ADHD در بزرگسالان: حواس پرتی

بزرگسالان مبتلا به ADHD ممکن است مشکلاتی در اولویت بندی، شروع، و اتمام وظایف خود داشته باشند. آنها مستعد آشفته شدن و بی قراری هستند، و به راحتی پریشان میشوند. برخی از افراد مبتلا به ADHD در تمرکز کردن در هنگام مطالعه مشکل دارند. عدم توانایی آنها در متمرکز ماندن و به انجام رساندن وظایف میتواند حرفه، آرزوها، و روابط آنها را تحت الشعاع قرار دهد.

 

 

علائم ADHD در بزرگسالان: تمرکز شدید

 

جهت مشاهده و خرید انواع تخت جراحی مکانیکی کلیک کنید

 

برخی از بزرگسالان مبتلا به ADHD می توانند مشتاقانه در هر چیزی که لذت میبرند و یا برای آنها جالب است تمرکز کنند ( توانایی تمرکز شدید) . اما برای توجه به وظایفی که آنها بر عهده دارند، با چالش مواجه هستند. مشکل این است که بسیاری از کارهای لازم برای موفقیت در زندگی روزمره کسل کننده هستند، از تهیه لیست مواد غذایی گرفته تا مرتب سازی اسناد در محل کار. افراد مبتلا به ADHD تمایل دارند کارهای خسته کننده را به خاطر فعالیت های لذت بخش تر به تعویق بیندازند.

 

 

چند وظیفه ای یا ADHD؟

به نظر برسد ظاهرا افراد مبتلا به ADHD این روزها مثل هرکس دیگری چندین کار داشته باشند، همانند ما به پیام های متنی، ایمیل، تماس پاسخ دهند، و در محیط های کاری مشغول به کار باشند. در حالی که همه اینها می توانند عامل حواس پرتی باشند، بسیاری از افراد تمرکز بر روی مسئولیت های مهم را مدیریت میکنند. در افراد مبتلا به ADHD، حواس پرتی در تکمیل وظایف حیاتی در خانه و در محل کار تداخل ایجاد میکند.

 

 

فروش ویژه انواع کامپوزیت نانو وینکل پلاس

 

 

ADHD یا بیماری دیگر؟

اگر شما اغلب بی قرار هستید و در تمرکز مشکل دارید، این استنباط را نداشته باشید که حتما دچار ADHD هستید. این علائم در بیماری دیگر نیز دیده میشوند. تمرکز ضعیف نشانه قدیمی افسردگی است. بی قراری و اضطراب می تواند نشانه پر کاری تیروئید یا اختلال اضطراب نیز باشد. پزشک، شما را معاینه خواهد کرد و تشخیص خواهد داد که آیا این شرایط می توانند باعث بروز علائم شما شوند یا دچار ADHD هستید.

 

 

چه عواملی باعث ADHDمیشوند؟

 

جهت مشاهده و خرید انواع تخت ماساژ پرتابل کلیک کنید

 

در افراد مبتلا به ADHD، مواد شیمیایی مغز تحت عنوان انتقال دهنده های عصبی، در برخی نواحی مغز که توجه و تمرکز را کنترل میکنند، کمتر فعال هستند. محققان دقیقا نمی دانند که چه چیزی موجب این عدم تعادل شیمیایی میشود، اما آنها گمان می کنند ژن میتواند در این مسئله نقش داشته باشد، چرا که ADHD اغلب در خانواده ها جریان می یابد. پژوهش ها نیز ADHD را با مصرف سیگار و الکل در دوران بارداری مرتبط دانسته اند.

 

 

آیا این بیماری یک مزیت تکاملی به شمار میرود؟

یک تنوع ژنتیکی که موجب صفاتی مانند ADHD میشود در مردم عشایر جهان شایع تر است. محققان فکر می کنند که صفاتی از قبیل رفتار تکانشی، اخبار جویی، و غیر قابل پیش بینی بودن میتوانند به عشایر کمک کنند غذا و دیگر منابع را پیدا کنند. بنابراین همان ویژگی هایی که بهتر بودن در کار دفتری را به چالش میکشند، میتوانند مزیتی برای اجداد عشایری بوده باشند.

 

جهت مشاهده و خرید انواع تخت بستری کلیک کنید

 

تشخیص ADHD در بزرگسالان

بسیاری از بزرگسالان تا زمانی که برای مشکل دیگری، مانند اضطراب یا افسردگی درخواست کمک نمیکنند، متوجه نمیشوند که ADHD دارند. بحث در مورد عادات بد، مشکلات در محل کار، و درگیری های زناشویی اغلب نشان می دهند که ADHD عامل این مشکلات است. برای تایید تشخیص، این اختلال باید در دوران کودکی بوده باشد، حتی اگر هرگز تشخیص داده نشده باشد. مرور خاطرات قدیمی و یا صحبت کردن با بستگان می تواند مشکلات دوران کودکی، مانند تمرکز ضعیف و بیش فعالی را تایید کند.

 

 

آزمایش برای ADHD

 

فروش ویژه انواع شیردوش مدلا وینکل پلاس

 

در طول ارزیابی برای ADHD، برخی از متخصصان بهداشت روانی از آزمایشات عصبی استفاده میکنند. این آزمایشات می توانند شامل آزمایشات مبتنی بر کامپیوتر و زمان باشند که توجه و مهارت حل مساله را اندازه گیری میکنند. تست اعصاب و روان برای تشخیص مورد نیاز است، اما می تواند چگونگی تاثیر ADHD بر زندگی روزانه فرد را روشن تر سازد. همچنین می تواند بیماریهای توام با ADHD مانند ناتوانی های یادگیری را کشف کند.

 

 

گرفتاری های بزرگسالان مبتلا به ADHD

در حقیقت مقابله با نشانه های ADHD بزرگسالان می تواند خسته کننده باشد. در عین حال، بسیاری از بزرگسالان مبتلا به این اختلال با افسردگی، اضطراب، و یا اختلال وسواسی جبری نیز دست و پنجه نرم میکنند. همچنین بیشتر احتمال میرود سیگار بکشند و یا دچار سوء مصرف مواد مخدر باشند. افراد مبتلا به این اختلال می توانند این مشکلات را با دنبال کردن درمان مناسب، محدود کنند.

 

 

جهت مشاهده و خرید انواع تخت ماساژ آلومینومی کلیک کنید

 

 

داروهایی برای ADHD

رایج ترین داروها برای این اختلال محرک ها هستند. ممکن است مضحک به نظر برسد افرادی که بی قرار و بیش فعال هستند از محرک ها کمک بگیرند. این داروها با تنظیم مدارهای مغز که توجه و تمرکز را تحت تاثیر قرار میدهند، میتوانند تمرکز را قویتر کنند و از حواس پرتی ها جلوگیری کنند. اگر محرک ها به اندازه کافی کمک نمی کنند، پزشک شما میتواند برای ایجاد ثبات خلق و خوی داروی ضدافسردگی تجویز کند یا یک مهار کننده انتخابی بازجذب نوراپی نفرین، نظیر اتوموکستین، پیشنهاد دهد که می تواند به کنترل رفتارهای تکانشی کمک کند.

 

 

چگونگی اثربخشی داروهای ADHD

جهت مشاهده و خرید انواع صندلی کوادریسپس فیزیوتراپی کلیک کنید

مطالعات بسیار کمتری از داروهای ADHD در بزرگسالان نسبت به کودکان وجود دارند، اما تحقیقات تا به امروز امیدوار کننده هستند. مطالعات نشان داده اند بزرگسالانی که از محرک ها استفاده میکنند علائم ADHD کمتری دارند و برخی از افراد ممکن است احساس کنند می توانند در عرض حدود ۳۰ دقیقه تمرکز بهتری داشته باشند.

 

 

مشاوره برای ADHD

اغلب بزرگسالان مبتلا به این اختلال زمانی که دارو های خود را شروع میکنند، بهبود می یابند، اما ممکن است به مبارزه با عادات نامطلوب و عزت نفس پایین ادامه دهند. مشاوره برای ADHD روی سازمان دهی کارها، تنظیم روال کاری مفید، بهتر کردن روابط، و بهبود مهارت های اجتماعی تمرکز دارد. شواهدی وجود دارند که نشان میدهند درمان شناختی رفتاری به طور ویژه در مدیریت مشکلات زندگی روزمره که با ADHD مرتبط هستند، کمک کننده است.

 

 

مشخصات و قیمت انواع ترالی حمل فلزی

 

 

ADHD در محل کار

به عهده گرفتن شغل می تواند برای افراد مبتلا به این اختلال دشوار باشد. آنها اغلب در به اتمام رساندن وظایف، دنبال کردن دستور العمل ها، سازماندهی کارها، و سر موعد انجام دادن کارها، مشکل دارند. همچنین مستعد تاخیر و اشتباهات بی دقتی هستند. در یک نظرسنجی ملی، تنها نیمی از بزرگسالان مبتلا به ADHD در مقایسه با ۷۲ درصد از بزرگسالان بدون این اختلال، تمام وقت مشغول به کار بودند. افراد مبتلا به اختلال نیز به درآمد کمتر از همسالان خود تمایل دارند.

 

 

فرصتهای شغلی برای بزرگسالان مبتلا به ADHD

 

فروش ویژه انواع دستگاه CR آگفا وینکل پلاس

 

هنوز تحقیقات زیادی در مورد مشاغلی که احتمالا در آن مشاغل استعداد افراد ADHD شکوفا شود، وجود ندارند. اما راسل ای. بارکلی، کارشناس ADHD ، می گوید، بیماران وی در فروشندگی، بازیگری، ارتش، عکاسی، مربیگری ورزشی، و بسیاری از مشاغل تجاری بی نظیر بوده اند. فرد مبتلا به این اختلال تقریبا می تواند هر گونه حرفه ای که به آن علاقه دارد را دنبال کند.

 

 

تمرین شغلی برای ADHD

افراد مبتلا به این اختلال میتوانند با تمرین و یا نظارت قادر به افزایش عملکرد کار خود باشند. مربی در مهارت های سازمانی، از جمله یادداشت برداری، ادامه یک برنامه ریزی روزانه و اولویت بندی لیستی برای انجام کارها به شما کمک خواهد کرد. یک فضای کاری آرام با کمی حواس پرتی میتواند کمک کند. این اختلال براساس قانون معلولیت آمریکایی های نوعی ناتوانی به شمار میرود. این بدان معناست که کارفرمایان باید انطباقاتی برای پشتیبانی از نیازهای یک کارگر تنظیم کنند.

 

جهت مشاهده و خرید انواع فشارسنج کلیک کنید

 

ADHD در بزرگسالان و ازدواج

این اختلال می تواند ازدواج و روابط دیگر را بر هم زند. این بیماری به یاد داشتن تعهدات اجتماعی، تولد، و یا سالگرد ازدواج، کارهای روزمره خانه و پرداخت به موقع قبوض، را دشوار می سازد. بزرگسالان مبتلا به این اختلال ممکن است به راحتی عصبانی شوند و یا رفتارهای بی پروا از خود نشان دهند. این مسئله به میزان بالا به جدایی و طلاق منتهی میشود.

 

 

تمرین زندگی برای ADHD

 

فروش ویژه انواع سرنگ وینکل پلاس

 

مانند داشتن یک مربی در محل کار، برخی از افراد مبتلا به این اختلال از داشتن یک مربی برای زندگی روزمره بهره می برند. تمرین توسط مربی به طور کلی مکملی برای مشاوره روانی رسمی تر می باشد. مربی کمک می کند تا بیمار مهارت های تازه برای عمل در شرایط زندگی واقعی، اعم از سازماندهی خانه و یا برنامه ریزی یک سفر بیاموزد.

 

 

مهارت های سازماندهی برای ADHD

تلفن های هوشمند اپلیکیشن “سازمان دهنده (organizer)” دارند که به طور ویژه میتواند برای افراد مبتلا به این اختلال مفید باشد. از یک اپلیکیشن برای ایجاد لیستی جدید برای انجام کارها در هر شب استفاده کنید، میتوانید همیشه این برنامه را بر روی تلفن خود به همراه داشته باشید. لیست خود را با استفاده از چهار دسته سازماندهی کنید: تماس ها، ایمیل ها، وظایف، و ماموریت ها. برنامه های دیگر می توانند به شما کمک کنند برنامه خود را به روز نگه دارید، بنابراین رویدادهای مهم را از دست نخواهید داد.

 

جهت مشاهده و خرید انواع سطل پدال دار کلیک کنید

 

راهنمای رژیم غذایی برای بزرگسالان مبتلا به ADHD

برخی از کارشناسان معتقدند خوراکی های با کیفیت که سوخت مغز را تامین میکنند می توانند نشانه های این اختلال را کاهش دهند. خوراکی هایی با پروتئین بالا، از جمله آجیل، گوشت، دانه ها، و تخم مرغ، میتوانند تمرکز را بهبود بخشند. کربوهیدرات های ساده را با کربوهیدرات های پیچیده مانند ماکارونی سبوس دار یا برنج قهوه ای جایگزین کنید، این کار می تواند به رفع نوسانات خلقی و ثبات سطح انرژی کمک کند.

 

 

آیا قند ADHD را بدتر می سازد؟

جهت مشاهده و خرید انواع دستگاه قند خون کلیک کنید

این ایده که قند باعث می شود افراد بیش فعال شوند پرطرفدار است، اما هیچ مستندی وجود ندارد که شیرینی موجب ADHD میشود یا علائم آن را بدتر میکند. پژوهش روی کودکان نشان می دهد تغییر برای جایگزینی قند، مانند آسپارتام، علائم این اختلال را کاهش نمی دهد.

 

 

چشم انداز آینده برای بزرگسالان مبتلا به ADHD

بیماری ADHD در بزرگسالان فراتر نمی رود، اما بسیاری از این افراد مدیریت موفق این بیماری را یاد میگیرند. درمان طولانی مدت می تواند مشکلات موجود در خانه و محل کار را کاهش دهد، و موجب میشود بیماران به خانواده و اهداف حرفه ای خود نزدیک تر شوند.

 

جهت مشاهده و خرید انواع تخت ICU – CCU کلیک کنید

سایت پزشکی و مجله سلامتی راستینه

منابع WebMD منبع تصاویر  White Packert/The Image Bank PM Images/Taxi Michael Krasowitz/Photographer’s Choice Kaz Chiba/Stockbyte Fuse WIN-Initiative Jetta Productions/Blend Images ZenShui/Frederic Cirou Courtesy of Brookhaven National Laboratory Ian Griffiths/Robert Harding World Imagery Ed Kashi / Corbis William King/The Image Bank images.parenting.mdpcdn Chris Gallagher / Photo Researchers, Inc. Peter Dazeley/Photographer’s Choice Geoff Manasse / Photodisc Ron Chapple / Photolibrary Vicky Kasala/Photodisc Medioimages / Photodisc ak6.picdn Peter Dazeley/Photographer’s Choice Purestock Dorling Kindersley Jamie Grill/Blend Images Purestock

  • WebMD

منبع تصاویر 

  • White Packert/The Image Bank
  • PM Images/Taxi
  • Michael Krasowitz/Photographer’s Choice
  • Kaz Chiba/Stockbyte
  • Fuse
  • WIN-Initiative
  • Jetta Productions/Blend Images
  • ZenShui/Frederic Cirou
  • Courtesy of Brookhaven National Laboratory
  • Ian Griffiths/Robert Harding World Imagery
  • Ed Kashi / Corbis
  • William King/The Image Bank
  • images.parenting.mdpcdn
  • Chris Gallagher / Photo Researchers, Inc.
  • Peter Dazeley/Photographer’s Choice
  • Geoff Manasse / Photodisc
  • Ron Chapple / Photolibrary
  • Vicky Kasala/Photodisc
  • Medioimages / Photodisc
  • ak6.picdn
  • Peter Dazeley/Photographer’s Choice
  • Purestock
  • Dorling Kindersley
  • Jamie Grill/Blend Images
  • Purestock

 

 


منبع: https://rastineh.com/adult-adhd-attention-deficit-hyperactivity-disorder/
تجهیزات پزشکی وینکل پلاس

وینکل...
ما را در سایت وینکل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وینکل winkel بازدید : 304 تاريخ : چهارشنبه 31 فروردين 1401 ساعت: 21:12

تاثیر پذیری زیبایی از ژنتیک

 

 

ژنتیک تا چه حد بر ویژگی های پوستی ما تاثیرگذار است می خواهیم نقش ژنتیک را بر زیبایی و پوست و موی خود بدانیم چه ویژگی هایی در پوست و موی ما به صورت ارثی در ما شکل میگیرند نظر متخصصین پوست و مو در این باره چیست ؟در این باره تحقیقات گسترده ای انجام داده ایم که در اختیارتان قرار خواهیم داد.

 

 

چند بار در زندگی‌تان با آدم‌هایی برخورد کرده‌اید که بسیار جوان‌تر یا پیرتر از سن شناسنامه‌ای‌شان بوده‌اند؟ تا به حال چند بار با دیدن کسی گفته‌اید پوستش به پدرش یا مادرش رفته است؟ مثال‌هایی از این دست نشان می‌دهد که ما حتی ژن جوانی پوست‌مان را هم از والدین به ارث می‌بریم و بیراه نیست که مثال کنایه‌آمیزی چون «اگر می‌خواهید پوستی زیبا، سالم و البته بدون چروک داشته باشید، پدربزرگ خوبی انتخاب کنید!» گفته می‌شود.دکتر الهیار طاهری؛ متخصص پوست، مو و زیبایی درباره نقش ژنتیک در انتقال ویژگی‌های تأثیرگذار بر سن پوست و ظاهر آن می‌گوید: «ژنتیک بر پوست و ارگان‌های مختلف بدن تأثیر می‌گذارد. در واقع ذخیره ژنتیکی که نیمی از آن از پدر و نیمی از آن از مادر به ما به ارث می‌رسد، نه تنها بر بسیاری ارگان‌های داخلی بدن و عملکردشان تأثیر می‌گذارد؛ بلکه حتی پوست ما را هم درگیر تأثیرات خود می‌کند».

این متخصص پوست با اشاره به این نکته که ژنتیک حتی بر حساسیت‌ها و استعداد ما در ابتلا به بیماری‌ها در آینده نیز نقش ثابت‌شده‌ای دارد، ادامه می‌دهد: «اگر دقت کنید در بعضی خانواده‌ها زمینه ابتلا به بعضی بیماری‌ها مانند بعضی سرطان‌ها بیشتر است». اما آیا ژنتیک می‌تواند واقعا بر جوانی پوست ما آن‌قدر تأثیر بگذارد که زودتر یا دیرتر از موعد دچار پیرپوستی بشویم؟ دکتر طاهری در پاسخ به این سوال می‌گوید: «در بدن ما در هر لحظه و هر ثانیه هزاران و شاید میلیون‌ها جهش صورت می‌گیرد که اگر مهار و کنترل نشوند، منجر به سرطان می‌شوند. بدن انسان مجهز به سیستم ایمنی است که وظیفه آن، حذف این جهش‌هاست. در واقع این سپر دفاعی نه تنها از بدن در برابر عوامل مخرب بیرونی مانند خطرسازهای باکتریایی، ویروسی، میکروبی و… محافظت می‌کند؛ بلکه از بدن در برابر همین اتفاقات مخرب و جهش‌های درونی هم محافظت می‌کند. این جهش‌ها متأثر از رادیکال‌های آزاد است که نه تنها عواملی بیماری‌زا هستند، بلکه ساختار سلولی پوست را هم تخریب می‌کنند».

 

جهت مشاهده و خرید انواع تخت تیلت الکتریکی کلیک کنید

 

این متخصص ادامه می‌دهد: «رادیکال‌های آزاد با تأثیر بر دی‌ان‌آ و آران‌آی سلولی، باعث تغییر در آنها می‌شوند که اگر این تغییرات کنترل نشوند، منجر به سرطان می‌شوند. از طرف دیگر، سیستم ایمنی به مهار و کنترل این تغییرات سلولی کمک می‌کند و مانع فعالیت‌های خطرساز و تخریب‌کننده رادیکال‌های آزاد می‌شود. درست در همین جا به نقش مؤثر ژنتیک در قدرت سیستم ایمنی می‌رسیم. در واقع بعضی افراد سیستم ایمنی بسیار قوی‌تری دارند که از آنها در برابر بسیاری بیماری‌ها محافظت خوب و کاملی به عمل می‌آورد. برعکس، افرادی هستند که سیستم ایمنی آنها در برابر ابتلا به بعضی بیماری‌ها ضعیف است. مثلا در خانواده‌هایی بروز سرطان سینه، کولون یا… بیشتر دیده می‌شود. بررسی‌ها نشان می‌دهد افراد با جهش‌های ژنی مختلف از سیستم ایمنی متفاوتی برخوردارند. سیستم ایمنی از جهاتی در جلوگیری از سرطان‌های پوستی و بیماری‌های پوستی نقش دارد و با تأثیری که ارث بر سیستم ایمنی می‌گذارد، افراد واکنش‌های متفاوتی نسبت به تخریب‌ها و عوارض پوستی نشان می‌دهند. مثلا زگیل یکی از عوارض پوستی است که به شکل ارثی منتقل می‌شود».

دکتر طاهری با اشاره به اینکه هر قدر سیستم ایمنی بدن بیشتر بتواند تأثیرات مخرب رادیکال‌های آزاد را بر سلول‌های بدن از بین ببرد، پیری پوست به تعویق می‌افتد، ادامه می‌دهد: «پیری پوست در واقع چیزی نیست جز مستمر شدن تأثیرات رادیکال‌های آزاد بر پوست که منجر به Damage یا آسیب‌های سلولی در طول زمان می‌شوند. در این میان عوارض و سندروم‌هایی وجود دارند که به آنها سندروم پیری زودرس می‌گوییم و نقش ژنتیک در آن کاملا آشکار است. برای مثال، بچه‌ای متولد می‌شود و با همین انتقال ژنی، پوستش از دوسالگی دچار عوارض پیری می‌شود».

این متخصص زیبایی با تاکید بر اینکه پیری پوست اثر خود را بر تمام قسمت‌های سطحی، میانی و عمقی پوست که به آنها اپیدرم، درم و هایپودرم می‌گوییم، می‌گذارد، درباره آنها توضیح می‌دهد: «پیری پوست باعث کاهش سرعت ساخت‌وساز سلولی در اپیدرم می‌شود. در واقع روند ایجاد رنگدانه‌های پوستی در سطح پوست کند و کم می‌شود. در ناحیه درم که پوست میانی است، ساخت‌وساز الاستین و کولاژن -که عوامل مؤثر و اساسی در حفظ، قوام، کش‌آمدگی و لطافت پوست هستند- با پیری پوست کاهش می‌یابد. همچنین، تأثیرات پیری پوست باعث می‌شود که چربی زیر پوست کم شود و قوام اولیه را نداشته باشد که پوست‌ را به‌اصطلاح دچار ریزش می‌کند؛ طوری که مثلا در قسمت صورت با ریزش بافت چربی، شاهد بروز پف زیر چشم، آویزان شدن کناره‌های چانه‌ها، پایین‌آمدن گونه‌ها و خط خنده خواهیم بود». دکتر طاهری می‌گوید: «پوست در ناحیه میانی که به آن درم می‌گوییم، دو ماده اساسی دارد: کولاژن و الاستین که با افزایش سن تولید و قوام آنها کاهش می‌یابد. اگر بخواهیم مثالی ساده درباره درک تأثیرات این دو ماده در پوست بزنیم، باید چادری را تصور کنید که وقتی برپا می‌شود، ضمن وجود ساختار فلزی یا چوبی زیر آن، طناب‌هایی هم در اطراف چادر نصب می‌شوند که به زمین متصل شده‌اند. وقتی بادی می‌وزد و چادر را تکان می‌دهد، این طناب‌ها مانع از تغییر شکل چادر می‌شوند و آن را سر جای اولش برمی‌گردانند. این بندها در پوست، عملکردی مشابه الاستین دارند که در واقع ایجاد حالت کشسانی پوست بر عهده آن است. میله‌هایی که چادر روی آنها استوار شده، چیزی مشابه کولاژن پوست هستند. در افراد پیر، ساخت‌وساز الاستین کمتر می‌شود و خاصیت کش‌آمدن پوست کاهش می‌یابد. از آن‌سو، با کم شدن ساخت کولاژن، قوام پوست کاهش می‌یابد که هر دوی این مواد متأثر از نقش ژنتیک در پوست هستند. زیرا کم شدن این مواد به علت تأثیرات رادیکال‌های آزاد است که گفتیم اگر فرد به لحاظ ژنتیکی سیستم ایمنی ضعیفی داشته باشد، در مبارزه با رادیکال‌های آزاد ناتوان‌تر است».

این متخصص زیبایی ادامه می‌دهد: «باید به این مسئله مهم توجه کنیم که در روند پیری به جز مسئله ژنتیک، عوامل محیطی هم نقش قابل توجهی دارند. استرس، تغذیه نامناسب، عدم رسیدگی به پوست مانند استفاده نکردن از ضدآفتاب، مصرف سیگار و… در روند پیری پوست نقش قابل تأکیدی دارند و اگر با مسئله ژنتیک همراه شوند روند، پیری را سریع‌تر می‌کنند. برای مثال، اشعه آفتاب یکی از عوامل ایجاد و تقویت‌کننده رادیکال‌های آزاد در بدن هستند. اگر فردی به شکل موروثی، سیستم ایمنی ضعیفی داشته باشد و بدون ‌محافظ جلوی آفتاب بماند و این مسئله تکرار شود، ضمن افزایش تأثیرات رادیکال‌های آزاد در بدن، از آنجا که توان کافی برای مقابله با این عوامل را ندارد، پوستش را سریع‌تر وارد مراحل پیری می‌کند. ضمن آنکه باید بدانیم آفتاب به تنهایی یکی از عوامل مهم در ضعیف کردن سیستم ایمنی بدن هم هست».

دکتر طاهری توضیح می‌دهد: «به شکل طبیعی، همیشه مقداری آب در سطح پوست وجود دارد. در واقع اسیدهای آمینه‌ای در پوست ساخته می‌شوند که در سطح اپیدرم قرار می‌گیرند و کارشان جذب آب مانند اسفنج است. به عبارتی لطافتی که ما در پوست می‌بینیم، به علت وجود این اسیدهای آمینه است. میزان ساخت‌وساز اسیدهای آمینه در دوران نوزادی و کودکی زیاد است؛ برای همین نوزادان پوستی مخملی دارند. هر چه سن بالاتر می‌رود، ساخت‌وساز این اسیدها کم و پوست رفته‌رفته خشک‌تر می‌شود. در سالمندان پوست کاملا خشک می‌شود و باید گفت برخلاف تصور عموم، این مسئله به علت کم شدن چربی پوست نیست؛ زیرا چربی پوست وظایف دیگری دارد. این عارضه به علت کم شدن آب سطح پوست است. ژنتیک می‌تواند وجود اسیدهای آمینه و حفظ آب پوست را هم تحت تأثیر قرار دهد و پوست زودتر به این مرحله برسد».

او در پایان عنوان می‌کند: «یکی از عوارضی که پیری پوست را با آن می‌سنجند، ایجاد چروک‌های پوستی است. در واقع چروک نتیجه ناخوشایند تأثیر کاهش کولاژن و الاستین در پوست میانی است. وقتی این دو ماده نتوانند قوام خود را حفظ کنند، پوست به‌تدریج دچار شکست و فرورفتگی می‌شود که به آن چروک می‌گوییم. از آنجا که عضلات به پوست فشار می‌آورند، اگر کشسانی پوست آسیب ببیند، پوست دیگر نمی‌تواند فشارها را تحمل کند و تغییر حالت می‌دهد و نمی‌تواند در قسمت‌هایی به‌خصوص که فشار زیاد است، به راحتی به حالت اول خود بازگردد. در این نواحی فشارها به شکل خطوطی ظاهر می‌شوند که به مرور افزایش می‌یابند. سیستم ایمنی در مسئله کاهش کولاژن و الاستین نقش دارد و به عبارتی ژنتیک باعث بروز چروک‌های عمقی و سطحی زودرس هم می‌شود».

 

فروش ویژه انواع اسپکلوم واژینال وینکل پلاس

 

 


منبع: https://www.hidoctor.ir/195333_%d8%aa%d8%a7%d8%ab%db%8c%d8%b1-%d9%be%d8%b0%db%8c%d8%b1%db%8c-%d8%b2%db%8c%d8%a8%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%a7%d8%b2-%da%98%d9%86%d8%aa%db%8c%da%a9.html/
تجهیزات پزشکی وینکل پلاس

وینکل...
ما را در سایت وینکل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وینکل winkel بازدید : 144 تاريخ : چهارشنبه 31 فروردين 1401 ساعت: 21:05

افزایش دهنده متابولیسم بدن؛ چای سبز: آب کننده چربی‌ها؛ چای اولانگ: همچنین بخوانید: چای لاغری تن فیت بهترین چای لاغری چیست؟

 

 

یک فنجان چای داغ، نوشیدنی مناسبی برای تسکین درد گلو یاگرم شدن در یک شب سرد زمستانی است. اما برخی از چای‌ها برای انجام کارهای دیگر نیز عالی هستند. مثلا شما می‌توانید از خواص چای‌ها برای کاهش وزن خود استفاده کنید.

در این مقاله قصد داریم ۵ مورد از بهترین چای‌های لاغر کننده را معرفی کنیم. هر کدام از این چای‌ها دارای خواص جادویی هستند و می‌توانند هورمون‌های افزایش اشتها را سرکوب کنند. همچنین نوشیدن این چای‌ها برای سلامت قلب شما مفید خواهد و از بروز بیماری‌های قلبی و دیابت جلوگیری می‌کند.

  • افزایش دهنده متابولیسم بدن؛ چای سبز:

افزایش دهنده متابولیسم بدن؛ چای سبز:

نوشیدن چای سبز می‌تواند سلول‌های چربی را از بین ببرد. قبل از انجام تمرینات ورزشی، شما می‌توانید تاثیر چربی سوزی ورزش را با نوشیدن چای سبز افزایش دهید.

مطالعات اخیر نشان می‌دهد، افرادی که روزانه ۴ الی ۵ فنجان چای سبز را به تمرینات ورزشی خود اضافه کرده‌اند، تقریبا ۴ الی ۵ کیلوگرم بیشتر از سایر افراد وزن کم کرده‌اند.به خاطر ترکیباتی به نام کاتچین که در چای سبز وجود دارد، چربی شکم می‌تواند کاهش پیدا کند.

 

مشخصات و قیمت انواع صندلی انتقال

 

  • آب کننده چربی‌ها؛ چای اولانگ:

آب کننده چربی‌ها؛ چای اولانگ:

این چای می‌تواند متابولیسم بدن را افزایش دهد. اولانگ یک نام چینی برای اژدهای سیاه است. چای اولانگ نیز همانند چای سبز با کاتچین‌های بسیاری پر شده است و می‌تواند فرآیند کاهش وزن را با افزایش متابولیسم تسریع کند.

مطالعات انجام شده در چین نشان می‌دهد افرادی که به طور منظم از چای اولانگ استفاده می‌کنند، کاهش وزن بیشتری خواهند داشت.

همچنین بخوانید: چای لاغری تن فیت
  • کاهنده اشتها؛ چای نعناع:

کاهنده اشتها؛ چای نعناع:

شما می‌توانید یک قوری بزرگ را با برگ‌های نعناع پر کنید و از آن برای کاهش وزن خود استفاده نمایید. در حالیکه برخی از بوها و عطرها می‌تواند باعث تحریک اشتها شود، برخی دیگر می‌توانند اشتها را سرکوب نمایند.

جهت مشاهده و خرید انواع تجهیزات اتاق عمل کلیک کنید

مطالعات انجام شده نشان می‌دهد افردی که هر دو ساعت بوی نعناع را استشمام می‌کنند، هر ماه به طور متوسط ۲.۲ کیلوگرم وزن خود را از دست خواهند داد. همچنین می‌توانید چند قطره روغن نعناع را روی بالش خود بریزید تا از مزایای آن به خوبی بهره مند شوید.

  • مسدود کننده چربی؛ چای سفید:

مسدود کننده چربی؛ چای سفید:

این چای از تشکیل سلول‌های چربی جدید جلوگیری می‌کند. چای سفید به صورت طبیعی خشک است به همین خاطر کمتر از سایر موارد فرآوری و پردازش می‌شود. این چای سرشار از آنتی اکسیدان‌های مختلفی است.

مطالعات منتشر شده در مجله تغذیه و متابولیسم نشان می‌دهد که چای سفید می‌تواند به طور همزمان لیپولیز (شکستن چربی‌ها) را افزایش دهد و از تشکیل سلول‌های چربی جلوگیری نماید. اینکار معمولا به خاطر وجود موادی است که فعالیت بسیار بالایی بر روی سلول‌های چربی انسان دارند.

  • کاهنده گرسنگی؛ چای رویبوس:

کاهنده گرسنگی؛ چای رویبوس:

این چای هورمون‌های ذخیره کننده چربی را تنظیم می‌کند.

جهت مشاهده و خرید انواع کالسکه سی پی CP کلیک کنید

از برگ‌های این گیاه برای ساخت چای استفاده می‌شود.این گیاه به طور انحصاری در نزدیکی کیپ تاون آفریقای جنوبی رشد می‌کند. چیزی که این چای را برای کاهش چربیهای شکمی عالی کرده این است که دارای یک فلاونوئید منحصر به فرد و قدرتمند به نام Aspalathin است.

تحقیقات نشان می‌دهد که این ترکیب می‌تواند هورمون‌های استرسی که باعث افزایش گرسنگی و ذخیره سازی چربی می‌شود و به پرفشاری خون، سندروم متابولیک، بیماری‌های قلبی-عروقی و دیابت مرتبط است را کاهش دهد. شما می‌توانید با نوشیدن این چای از مزایای بی‌شمار آن بهره مند شوید.


منبع: https://www.majalesalamat.com/fitness/weight-loss/5-best-teas-weight-loss/
تجهیزات پزشکی وینکل پلاس

وینکل...
ما را در سایت وینکل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وینکل winkel بازدید : 151 تاريخ : چهارشنبه 31 فروردين 1401 ساعت: 20:54

 

درد – نشانه اول سرطان در آقایان ۱۵ نشانه سرطان که آقایان نادیده می گیرند

 

درصورتیکه آقایان از بعضی از نشانه های سرطان آگاه باشند و با هشیاری این نشانه ها را زیر نظر گرفته و در صورت اطلاع و آگاهی از هر نشانه خطرناک و جدی سرطان در بدن، سریعا به پزشک مراجعه نمایند، شانس بهتری برای درمان آن سرطان و شفا یافتن، دارند.

بعضی از نشانه های سرطان در مردان، مخصوص است. این علایم براحتی نشان دهنده مشکل در بعضی از قسمت های بدن می باشند، اما بقیه انواع سرطان و علایمشان، ممکن است گنگ بوده و براحتی قابل تشخیص نباشند.

 

 

درد – نشانه اول سرطان در آقایان

هرچه افراد سنشان بالا می رود، میزان انواع درد و خشکی در آنها بیشتر می شود. هرچند درد نشانه‌ای مبهم و پیچیده است و معمولا کم تر بیشتر انواع درد نشانه سرطان نیستند، اما با اینحال امکان دارد بعضی از انواع درد نشانه های اولیه ابتلا به سرطان در آقایان باشد.

جهت مشاهده و خرید انواع تراکستومی فلزی کلیک کنید

طبق توصیه جامعه سرطان آمریکا هر درد ادامه دارد و مزمن باید توسط پزشک بررسی شود. حتی اگر مشکل و درد شما از سرطان نباشد، بازهم شما از مراجعه به دکتر سود می برید، چراکه ممکن است پزشک بتواند برای درد شما و مشکلی که باعث آن شده، درمانی مناسب پیدا نماید.

 

 

تغییرات در بیضه ها – نشانه دوم سرطان در آقایان

سرطان بیضه معمولا بین سنین ۲۰ تا ۳۹ سال در آقایان رخ می دهد. جامعه سرطان آمریکا توصیه می کند که مردان مرتب برای ابتلا به این سرطان آزمایش داده و همچنین خودشان نیز ماهانه نشانه های ابتلا به این سرطان را بررسی نماید. هر تغییر در سایز بیضه ها از قبیل رشد یا کوچک شدن آنها می تواند نگران کننده باشد. بعلاوه هرگونه ورم، برجستگی و یا احساس سنگینی در کیسه بیضه نیز باید مدنظر قرار داد. اگر هرگونه توده ی سختی در بیضه خود احساس کردید سریعا به پزشک مراجعه نمایید.

 

 

فروش ویژه انواع تخت سه شکن وینکل پلاس

 

 

تغییرات در غدد لنفاوی – نشانه سوم سرطان در مردان

اگر هرگونه برجستگی و یا ورم در غدد لنفاوی خود که زیر بقل، روی گردن و جاهای دیگر بدنتان وجود دارند، حس کردید باید نگران شوید. اگر غده لنفوی شما به تدریج بزرگ می شود و هم اکنون بزرگ تر از یک ماه پیش است، باید به پزشک مراجعه نمایید. دکتر غدد لنفاوی شما را بررسی کرده و مشخص می کند مشکل شما بدلیل سرطان است و یا به مشکل دیگری همچون ورم غدد لنفاوی دچار شده اید.

 

 

توده پستان – نشانه چهارم سرطان در مردان

 

مشخصات و قیمت انواع تخت سی پی ار

 

اگر شما مثل اکثر آقایان فکر می کنید، احتمالا هیچگاه خطر ابتلا به سرطان پستان در آقایان را جدی نمی گیرید. هرچند این سرطان در آقایان معمول نیست، اما امکان رخ دادن آن وجود دارد. هر توده در نواحی پستان آقایان باید با دقت بررسی شود. همچنین جامعه سرطان آمریکا چندین علامت خطرناک دیگر بجز توده سرطانی در این ناحیه را مورد اشاره قرار می دهد، این نشانه ها شامل:

  • فرورفتگی و یا چروک پوست سینه
  • تو رفتن نوک پستان
  • سرخ شدن و یا پوسته پوسته شدن پوست پستان
  • ترشحات چرکی از پستان

 

 

تب – نشانه پنجم سرطان آقایان

اگر شما بدون دلیل دچار تب شدید ممکن است ای تب نشان دهنده ابتلا به سرطان باشد، البته تب می تواند نشانه مشکلات دیگر همچون ذات الریه و یا عفونت باشد. خیلی از انواع سرطان در مراحل رشدشان ممکن است باعث تب شدن، برای مثال انواع سرطان های خون شامل لوسمی و لنفوم باعث ایجاد تب می شوند.

 

 

مشخصات و قیمت انواع فرز الماسه رند شنک طلایی

 

 

کاهش وزن غیرعادی – نشانه ششم سرطان مردان

در صورت از دست دادن ۱۰ درصد وزن بدن در ۳ تا ۶ ماه بدون اینکه ورزش کنید و یا رژیم بگیرید، باید حتما به پزشک مراجعه کنید؛ وی معتقد است که این کاهش وزن تا زمانیکه خلافش ثابت نشده، نشانه سرطان است. از پزشکتان بخواهید که شما را آزمایش و یا حتی سی‌تی اسکن کند تا معلوم شود که کاهش وزن شما نشانه، سرطان است و یا مشکلات دیگر، مثلا تیروئید پرکار!

 

 

درد شدید شکمی و افسردگی – نشانه هفتم سرطان در آقایان

جهت مشاهده و خرید انواع اسپکلوم کلیک کنید

بعضی از پزشکان معتقداند هر مردی که درد شدیدی در ناحیه شکم دارد و احساس افسردگی هم می‌کند، نیاز به معاینه دارد، چراکه بعضی تحقیقات نشان می دهند بین سرطان پانکراس و افسردگی ارتباطی وجود‌ دارد.

 

 

خستگی – نشانه هشتم سرطان در آقایان

خستگی و فرسودگی می‌تواند یکی از نشانه‌های مبهم سرطان باشد. این خستگی ممکن است ناشی از رشد غده سرطانی بوده و می تواند نشان دهنده ابتلا به بعضی از سرطان‌ها مانند سرطان خون، سرطان معده و یا سرطان روده بزرگ باشد.

 

 

فروش ویژه انواع تخت اتاق عمل وینکل پلاس

 

 

سرفه‌های مداوم – نشانه نهم سرطان در مردان

هرچند که سرفه معمولا از نشانه‌های بیماری‌هایی چون سرماخوردگی، آنفولانزا و آلرژی بوده و یا حتی از عوارض جانبی بعضی از داروها می باشد، اما سرفه طولانی مدت که بیشتر از ۳ تا ۴ هفته طول بکشد، بخصوص در افراد سیگاری می‌تواند خطرناک باشد.

 

 

مشکل در بلعیدن و خوردن – نشانه دهم سرطان در آقایان

جهت مشاهده و خرید انواع کلاه یکبار مصرف آکاردئونی کلیک کنید

مشکلی که در زمینه بلعیدن و فرودادن غذا رخ می‌دهد، می‌تواند نشانه سرطان دستگاه گوارش، مثلا سرطان مری باشد.

 

 

تغییرات پوستی – نشانه یازدهم سرطان در آقایان

اکثر ما میدانیم که تغییرات خال‌های گوشتی و خال‌های سیاه نشانه‌ی مشخص سرطان پوست هستند. خونریزی یا پوسته‌ پوسته شدن بیش از حد پوست نیز یکی از علایم خطرزا می‌باشد. هرچند تعیین کردن اینکه چه مدت این مشکلات طول بکشد، بایست به پزشک مراجعه کرد، مشکل است، اما پزشکان معتقدند اگر این علایم بیشتر از چند هفته طول بکشد، می‌بایست حتما به پزشک مراجعه کرد.

 

 

فروش ویژه انواع صندلی وینکل پلاس

 

 

خونریزی غیرطبیعی – نشانه دوازدهم سرطان در مردان

هر زمانیکه در بخش هایی از بدن خود که سابقه نداشته و منطقی نیست خونریزی دیدید به پزشک مراجعه نمایید. بالاآوردن خون، خون در آب دهان، خون در ادرار و خون در مدفوع از نشانه های خطرناک می باشند. بطور مثال خون در مدفوع می تواند نشانه ابتلا به سرطان کولون (روده بزرگ) باشد.

 

تغییرات دهانی – نشانه سیزدهم سرطان در آقایان

همه بخصوص افراد سیگاری همیشه باید نسبت به تکه‌های سفید درون دهانشان و یا نقاط سفید برروی زبانشان حساس باشند، چرا که هردو این نشانه‌ها می‌توانند عوامل پیش‌سرطانی، بنام لکوپلاکیا باشند.

جهت مشاهده و خرید انواع چراغ اتاق عمل کلیک کنید

 

 

سوءهاضمه – نشانه چهاردهم سرطان در مردان

سوء هاضمه بدون هیچ‌دلیلی خطرناک است و می‌تواند نشانه‌های اولیه بیماری‌های خطرناکی چون سرطان مری، معده و یا دهان باشد.

 

 

 

فروش ویژه انواع شیردوش برقی وینکل پلاس

 

مشکلات ادراری – نشانه پانزدهم سرطان در آقایان

هرچه سن مردان افزایش می یابد، مشکلات ادراری شامل افزایش تعداد دفعات ادرار (بخصوص در شب)، احساس نیاز به ادرار کردن، احساس خالی نشدن کامل مثانه، عدم توانایی در ادرار، ریختن ادرار هنگام خندیدن و یا سرفه و یا ضعف شدت ادرار کردن بیشتر می شوند.

هر مردی با افزایش سن دچار این مشکلات می شود. اما در صورتیکه این به این مشکلات دچار شدید باید به پزشک مراجعه کنید، چرا که ممکن است این مشکلات ناشی از سرطان پروستات باشد. پزشک با انجام آزمایش از اینکه شما به این سرطان مبتلا هستید یا خیر اطمینان حاصل می کند.

سایت پزشکی و مجله سلامتی راستینه

 

  • WebMD

منبع تصاویر 

جهت مشاهده و خرید انواع تخت دیالیز چهار شکن الکتریکی کلیک کنید

  • helpfulpharmacist
  • vkool
  • menshealth
  • images.wisegeek
  • cdn.thedailybeast
  • big-rostov
  • images.agoramedia
  • cheatsheet
  • ocukrzycy
  • americannursetoday
  • squarespace
  • health-weekly
  • belmarrahealth
  • cankersorereport
  • nestlehealthscience
  • vkool

 


منبع: https://rastineh.com/15-%d9%86%d8%b4%d8%a7%d9%86%d9%87-%d8%b3%d8%b1%d8%b7%d8%a7%d9%86-%da%a9%d9%87-%d8%a2%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%a7%d9%86-%d9%86%d8%a7%d8%af%db%8c%d8%af%d9%87-%d9%85%db%8c-%da%af%db%8c%d8%b1%d9%86%d8%af/
تجهیزات پزشکی وینکل پلاس

وینکل...
ما را در سایت وینکل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وینکل winkel بازدید : 151 تاريخ : دوشنبه 29 فروردين 1401 ساعت: 21:33

اگر این نشانه ها را دارید، سکته مغزی در راه است! اگر این نشانه ها را دارید، سکته مغزی در راه است!

 

اگر این نشانه ها را دارید، سکته مغزی در راه است!

 

بی‌حسی و ضعف صورت از علائم سکته مغزی است

 

سکته مغزی از آن دست بیماری‌هایی است که به یکباره فرد را مبتلا می‌کند و تا بخواهید بجنبید همه چیز تمام شده است. تازه بعد از سکته است که متوجه می‌شوید چه شده و چه عوارضی را باید تحمل کنید.

 

 

مشخصات و قیمت انواع ژل ضد عفونی کننده دست

 

اکثر افرادی که سکته مغزی کرده‌اند، عنوان می‌کنند که همه چیز در عرض چند دقیقه اتفاق افتاده و برای چند دقیقه نمی‌توانستند هیچ کاری برای بهبود خود انجام دهند. جالب است که همین عارضه چند دقیقه‌ای که مشکلات بسیاری را به همراه دارد، عللی طولانی‌مدت و حتی به اندازه طول عمر دارد.

 

یعنی عوامل گوناگونی در طول عمر دست به دست هم می‌دهند و روی هم انباشته می‌شوند تا سرانجام خود را به شکل چنین عارضه‌ای نمایان می‌کند. شاید نتوانیم زمان سکته مغزی را پیش‌بینی کنیم اما مسائل زیادی وجود دارد که با درنظر گرفتن‌شان می‌توانیم حدس بزنیم سکته مغزی انتظارمان را می‌کشد یا نه.

 

برای بیماری سختی مثل سکته مغزی این موضوع می‌تواند یک امیدواری بزرگ باشد، چراکه با در‌نظر گرفتن این عوامل و جست‌وجوی آن در خودمان می‌توانیم مراقبت بیشتری از خودمان داشته باشیم. ممکن است شما هم درمعرض خطر باشید، پس تا دیر نشده دست به کار شوید و یکی‌یکی عوامل ایجاد خطر را از زندگی خود حذف یا حداقل تاثیرشان را کاهش دهید. ما به شما می‌گوییم که چه چیزهایی را باید جدی بگیرید.

 

 

فروش ویژه انواع ترالی غذا خوری وینکل پلاس

 

سکته مغزی چیست؟سکته مغزی را اغلب به‌نام «حمله مغزی» هم می‌شناسند چون آنچه واقعا رخ می‌دهد شبیه چیزی است که طی حمله قلبی اتفاق می‌افتد. در شایع‌ترین اشکال سکته مغزی، وقوع یک گرفتگی باعث مسدود شدن جریان خون در رگ‌هایی می‌شود که منبع تامین خون مغز هستند. رسوبات چربی در دیواره رگ‌های خونی اغلب شروع می‌کند به مسدود شدن، سپس لخته‌های خون در ناحیه این رسوبات شکل گرفته و این انسداد را بدتر می‌کنند. از طرفی لخته‌های خون می‌تواند در جای دیگری از بدن شکل بگیرد و از طریق جریان خون، خود را به مغز برساند، جایی که می‌تواند مسبب سکته مغزی شود.

 

چرا سکته می‌کنیم؟تقریبا ۸۷‌درصد از سکته‌های مغزی، سکته مغزی ناشی از لخته‌های خون (سکته‌های مغزی ایسکمیک) هستند. از طرفی آنها زمانی رخ می‌دهند که رگ‌های خونی دچار پارگی شده و در مغز خونریزی می‌کنند (سکته مغزی هموراژیک). با آگاهی از عوامل شاخصی که ممکن است شما را در معرض سکته مغزی قرار دهد، می‌توانید از وقوع ناتوانی‌ها و معلولیت‌های بالقوه و حتی مرگ پیشگیری کنید.

 

به چه چیزهایی توجه کنید؟هنگامی که سکته مغزی رخ می‌دهد، سلول‌های مغزی شروع به مردن می‌کنند، بنابراین شناسایی نشانه‌های سکته مغزی و تماس فوری با اورژانس ضروری است. زمان نقش مهمی در نجات بافت مغزی دارد. درمان فوری می‌تواند به‌طور قابل‌توجهی از آسیب ناشی از سکته مغزی کم کند.

 

 

مشخصات و قیمت انواع رولیتر واکر

 

برای اینکه بتوانید علائم سکته مغزی را تشخیص دهید، این چهار علامت را درنظر داشته باشید:

صورت: از شخص بخواهید لبخند بزند. آیا یک طرف صورتش کج می‌شود؟بازوها: از شخص بخواهید هر دو بازویش را بالا ببرد. آیا یکی از بازوها پایین می‌افتد؟گفتار: از شخص بخواهید عبارت ساده‌ای را تکرار کند. آیا صدای صحبت کردن فرد عجیب و غریب شده است و لکنت دارد؟زمان: اگر بروز این نشانه‌ها را شاهد بودید، زمان زنگ زدن فوری به اورژانس فرا رسیده است.بی‌حسی و ضعف صورت، بازو و پا به‌خصوص اگر یکطرفه باشد، گیجی، اختلال در درک و تکلم ناگهانی، اختلال یکطرفه یا دو طرفه ناگهانی در دید، اختلال ناگهانی در راه رفتن، سرگیجه، عدم تعادل و هماهنگی حرکتی، سردردهای شدید و ناگهانی بدون علت مشخص همگی از‌جمله علائم سکته مغزی هستند که باید به آنها توجه کنید. در ادامه به برخی از شاخص‌ترین عوامل خطرزای سکته مغزی و راهکارهای لازم برای بهبود شرایط و پیشگیری از آن می‌پردازیم.

 

سکته مخصوص کهنسالان نیست!باور غلطی که وجود دارد این است که سکته مغزی، بیماری پیرمردهاست، اما حقیقت این است که آمار وقوع آن بین زنان بیشتر از مردان است. در‌واقع بیش از ۶۰‌درصد مرگ‌های ناشی از سکته مغزی بین زنان رخ می‌دهد.

 

سابقه خانوادگی‌تان را بررسی کنیداگر مادر، پدر،‌ خواهر یا برادرتان سابقه سکته مغزی داشته باشند، خطر بروز این سکته در شما یک‌سوم بیشتر خواهد بود. در برخی مواقع، این خطر به خاطر اختلالی ژنتیکی رخ می‌دهد که می‌تواند به سکته مغزی بینجامد. بیماری سلول‌های داسی‌شکل یک نمونه از این اختلالات است.

جهت مشاهده و خرید انواع یخچال نگهداري دارو کلیک کنید

 

یک جهش ژنی که آن را CADASIL می‌نامند (اتوزومال غالب سرخرگی مغزی با انفارکتوس و لولکو) هم اختلالی دیگر از این دست محسوب می‌شود. به خاطر داشته باشید که نمی‌توانید ژن‌های‌تان را تغییر دهید، اما می‌توانید سبک زندگی خود را تغییر دهید، بنابراین هر کاری که می‌توانید انجام دهید تا عادات بد و مخرب مربوط به شیوه زندگی‌تان را تغییر دهید.

 

فراموش نکنید که قومیت شما هم در بروز سکته مغزی نقش مهمی ایفا می‌کند. خطر بروز سکته مغزی در نژاد‌های آمریکایی-‌آفریقایی نسبت به نژادهای آسیایی بیشتر بوده و علت این مسئله تاحدودی به این خاطر است که درصد وقوع خطرات قلبی-‌عروقی که مسبب سکته مغزی می‌شود بین آنها بیشتر است. احتمال وقوع نخستین سکته مغزی بین نژادهای آفریقایی-‌آمریکایی تقریبا دو برابر نژاد‌های آسیایی است؛ از طرفی میزان مرگ و میر آنها هم بیشتر به‌دلیل سکته مغزی خواهد بود.

 

 

 

جهت مشاهده و خرید انواع تجهیزات تصویر برداری پزشکی کلیک کنید

 

 

دود به بدن‌تان می‌رسانید؟سیگار کشیدن به سلول‌هایی که باعث ترتیب و قرارگیری رگ‌های خونی می‌شوند آسیب وارد کرده، سرخرگ‌ها را ضخیم و نازک می‌کند و شرایط را برای شکل‌گیری لخته‌های خون فراهم می‌کند. از طرفی فشار خون را افزایش داده، کلسترول HDL (خوب) را کاهش داده و تری‌گلیسیرید را افزایش می‌دهد که همه و همه احتمال بروز سکته مغزی را بالا می‌برد. سعی کنید از مصرف انواع تنباکو خودداری کنید و در معرض دود آن هم قرار نگیرید.

 

تحقیقات نشان می‌دهد قرار گرفتن در معرض دود سیگار دیگران، خطر سکته مغزی را حتی بین افراد غیرسیگاری تا ۳۰درصد افزایش می‌دهد. اگر نمی‌توانید سیگار را به خاطر خودتان ترک کنید، لااقل این کار را به خاطر دیگران و بچه‌های اطراف‌تان انجام دهید. البته به یاد داشته باشید که فقط سیگار نیست که به‌عنوان دود و تنباکو عنوان می‌شود، قلیان هم می‌تواند همین تاثیرات را ایجاد کند یا حتی بدتر از سیگار محسوب شود.

 

تپل هستید؟داشتن شاخص حجم بدن (BMI) ۲۵ یا بیشتر از آن، خطر بروز مشکلات قلبی-‌عروقی را افزایش می‌دهد. این عوامل عبارتند از: فشار خون بالا، مقاومت انسولین و تری‌گلیسیرید بالا. به خاطر داشته باشید که حتی کاهش ۵کیلوگرم از وزن‌تان می‌تواند به شکل بارزی به کاهش عوامل خطرزای مربوط به سکته مغزی مانند کاهش فشار خون و ارتقای میزان کلسترول منتهی شود. خوردن میوه‌ و سبزیجات بیشتر هم در برنامه کاهش وزن، نقش کلیدی بازی می‌کند. رژیم غذایی مدیترانه‌ای را هم فراموش نکنید. این رژیم سرشار از آجیل، روغن‌زیتون و غلات کامل است که خطر بروز سکته مغزی را کاهش می‌دهد.

جهت مشاهده و خرید انواع ماده قالبگیری ایمپلنت کلیک کنید

تنبل هستید؟داشتن سبک زندگی ساکن و کم‌تحرک می‌تواند باعث افزایش خطر سکته مغزی و بسیاری عوامل دیگر شود که مسبب آن هستند. در واقع، افرادی که می‌گویند معمولا در طول هفته ورزش نمی‌کنند -درواقع یک‌سوم جمعیت ۲۷۰۰۰نفری از افراد تحقیقی که در دانشگاه آلاباما در این زمینه انجام شد- خطر بروز سکته مغزی در آنها ۲۰درصد بیشتر است. بهتر است حداقل ۵روز در هفته تمرینات متعادلی مانند پیاده‌روی سریع یا دوچرخه‌سواری انجام دهید. اگر نمی‌توانید برنامه ۳۰دقیقه ورزش روزانه را در برنامه‌ روزانه‌تان بگنجانید، بهتر است آن را به ۱۵۰ساعت ورزش در هفته تغییر دهید.

 

فشار خون‌تان را اندازه گرفته‌اید؟فشار خون بالا می‌تواند تنها عامل خطرزای مهم قابل‌ درمان در سکته مغزی باشد. علتش آن است که فشار خیلی زیاد داخل رگ‌های خونی می‌تواند به جداره داخلی‌شان آسیب وارد کند. این مسئله باعث ضخیم و سفت شدن دیواره سرخرگ‌ها می‌شود که در نهایت به بروز انسدادهای مختلف و لخته شدن و سکته مغزی ایسکمیک منتهی می‌شود. از طرفی فشار خون بالا می‌تواند مسبب خون‌مردگی در دیواره سرخرگ‌ها شود که منجر به پارگی و خونریزی می‌شود و از عوامل شایع سکته مغزی هوراژیک است. به خاطر داشته باشید که فشار خون بالا هیچ علامت مشخصی ندارد، بنابراین مادامی که وضعیت سلامت خود را چک نکنید، متوجه وجود آن نخواهید شد.

 

سعی کنید سالی یک ‌بار هم که شده به پزشک مراجعه کنید تا سلامت بدن‌تان را چک کند. معیارهای مربوط به شیوه زندگی مانند رژیم غذایی همراه با مصرف مقدار زیاد میوه و سبزیجات و مصرف نمک به مقدار کم هم باعث می‌شود فشار خون کاهش یابد. اگر فکر می‌کنید کارهای بیشتری در این زمینه لازم است، مصرف داروها هم می‌تواند موثر باشد. به خاطر داشته باشید که درباره داروها و علائم مربوط به فشار خون با پزشک‌تان صحبت کنید چرا‌که او می‌تواند درباره عوارض جانبی برخی از آنها اطلاعات کافی به شما بدهد.

 

 

فروش ویژه انواع تخت لاپاراسکوپی ژنیکولوژی وینکل پلاس

 

 

قومیت هم در بروز سکته مغزی نقش مهمی ایفا می‌کند

 

قلب‌تان تند می‌زند؟این بیماری را به‌نام فیبریلاسیون دهلیزی یا AFib می‌شناسند که طی آن دو دریچه فوقانی قلب (دهلیزها) به جای آنکه به‌طور کامل منقبض شوند، دچار لرزش و ارتعاش خواهند شد. این مسئله باعث می‌شود جریان خون در دهلیزها دچار هم‌فشردگی شود، خطر لخته شدن خون افزایش پیدا کند و درنتیجه خون لخته‌شده به مغز رفته و به سکته مغزی بینجامد. به خاطر داشته باشید که عدم کنترل فشار خون بالا یکی از دلایل عمده فیبریلاسیون دهلیزی است، بنابراین کاهش فشار خون می‌تواند باعث کاهش خطر سکته مغزی ناشی از AFib شود.

 

داروهای تنگ‌کننده رگ‌ها یا داروهای ضدانعقاد خون هم می‌تواند خطرات ناشی از AFib را کاهش دهد. به خاطر داشته باشید که تمام داروها دارای امتیازهای مثبت و منفی هستند، اما تحقیقات نشان می‌دهد که نمونه‌های جدید داروهای ضدانعقاد خون نسبت به داروهایی که در قدیم برای مشکلات خونی استفاده می‌شد امن‌تر و مطمئن‌تر هستند.

 

جهت مشاهده و خرید انواع پاراوان بیمارستانی کلیک کنید

 

 

زیادی شیرین هستید؟ابتلا به دیابت به معنای بالا بودن قند خون است و بالا بودن قند خون، به رگ‌های خونی در کل بدن آسیب وارد کرده و منجر به بروز مشکلات فراوانی ازجمله بالا رفتن خطر سکته مغزی خواهد شد. در واقع خطر بروز سکته مغزی در افراد مبتلا به دیابت نسبت به افرادی که این بیماری را ندارند 5/1برابر بیشتر است. به خاطر داشته باشید که کنترل میزان قند خون شامل رعایت اقدامات مشابهی به منظور کاهش خطر سکته مغزی خواهد بود، اقداماتی مانند رژیم غذایی سالم و فعالیت و تحرک فیزیکی.

 

حتی استفاده از داروهای مخصوص دیابت هم که گفته می‌شود، می‌تواند باعث کاهش سکته مغزی شود هنوز به‌طور واضح و آشکار به لحاظ علمی مورد تایید قرار نگرفته است. اخیرا طی تحقیقی محققان دریافتند آن دسته از افرادی که طی یک بازه زمانی ۱۰‌ساله، بیماری‌شان تحت‌نظارت بود، ضرورتا نسبت به افرادی که با جدیت کمتری میزان قند خون خود را کنترل کردند طول عمرشان بیشتر نبوده اما مشکلات قلبی-‌عروقی کمتری داشتند ازجمله سکته مغزی.

 

کلسترول به جان‌تان افتاده؟کلسترول بالا –ماده‌ای چرب و موم‌مانند که در خون جریان دارد– می‌تواند در دیواره سرخرگ‌ها جمع شود تا رسوبات و پلاکت‌ها را شکل دهد. این پلاکت‌ها باعث تنگ شدن رگ‌های خونی شده و موانعی را ایجاد می‌کند، اما از طرفی می‌تواند خون لخته‌شده را به مغز بفرستد. اگر از سایر بیماری‌های قلبی‌-عروقی رنج نمی‌برید، سعی کنید هر پنج سال حداقل یک‌بار کلسترول خود را چک کنید. اگر میزان LDL یا HDL شما نامتعادل باشد، پزشک داروهایی مانند استاتین‌ها را به منظور کاهش کلسترول و کم شدن خطر سکته مغزی برای شما تجویز خواهد کرد.

 

مشخصات و قیمت انواع تخت تشریح

 

 

آیا سکته قابل درمان است؟سکته مغزی براساس علت ایجاد به دو نوع خونریزی‌دهنده و انسدادی تقسیم می‌شود و درمان نیز بر همین اساس صورت می‌گیرد. در نوع انسدادی‌، ‌اگر کمتر از سه ساعت از شروع علائم گذشته باشد، از داروی خاصی استفاده می‌شود که شانس بهبود و از بین رفتن علائم را افزایش می‌دهد و در موارد نادری نیز ممکن است عوارضی به همراه داشته باشد. تنها درمان دارویی سکته مغزی حاد برای حل کردن لخته در رگ مسدود، آمپولی با عنوان rtpa است.

 

دوره زمانی برای اثر‌بخشی دارو، سه ساعت از زمان شروع علائم و حداکثر 5/4ساعت است که از آن با عنوان زمان طلایی نام می‌برند. در سکته مغزی بر‌اساس آنکه آسیب در کدام ناحیه مغز رخ داده باشد و حجم سکته و رگ درگیر چقدر بزرگ یا کوچک باشد، میزان آسیب متفاوت است. در مورد همه سکته‌ها نمی‌توان فرمول واحدی ارائه کرد‌. بعضی سکته‌ها با ناتوانی دائمی ‌همراه است و بعضی دیگر به شکل قابل‌توجهی بهبود می‌یابد.

منبع:jamejamonline.ir


منبع: https://www.beytoote.com/health/malady-remedy/these-symptoms1-stroke.html
تجهیزات پزشکی وینکل پلاس

وینکل...
ما را در سایت وینکل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وینکل winkel بازدید : 161 تاريخ : دوشنبه 29 فروردين 1401 ساعت: 21:30

گوشت قرمز بدون چربی تارت آلبالو شکلات خوراکی هایی برای افزایش سلامت مردان

 

همانطور که مردان از نظر خلق و خوی با زنان فرق دارند و نیازهایشان متفاوت است، از نظر جسمی و نیازهای تغذیه ای نیز دارای اختلافاتی هستند. راستینه در این مقاله خوراکی هایی را معرفی می کند که تاثیر بسزایی در سلامت مردان دارند.

 

 

 

گوشت قرمز بدون چربی

اگر جزو مردانی هستید که عاشق استیک و سیب زمینی هستند، پس شانس با شماست. به گفته لسلی بونچی، متخصص تغذیه برای تیم فوتبال پیتسبرگ استیلرز، گوشت قرمز می تواند برای مردان خوب باشد. برش های گوشت بدون چربی گاو سرشار از پروتئین هستند و چربی آن تنها اندکی از سینه مرغ بیشتر است. گوشت قرمز منبع خوبی از لوسین نیز می باشد، لوسین اسید آمینه ای است که به ساخت عضله کمک می کند.

جهت مشاهده و خرید انواع چراغ معاینه پایه دار کلیک کنید

 

 

تارت آلبالو

چگونه اعضای تیم پیتسبرگ استیلرز درد عضلات خود را تسکین میدهند؟ با آب آلبالو. بونچی می گوید که او همیشه مقداری آب آلبالو در اتاق آموزش خود نگه میدارد. “رنگدانه موجود در آلبالو و آب آلبالو اثر برخی از داروهای ضد التهابی را تقلید میکند. “و هیچ عارضه جانبی نیز ندارند.

 

 

جهت مشاهده و خرید انواع صندلی انتقال بیمار ساده کلیک کنید

شکلات

نوع مناسب شکلات ها میتوانند گردش خون شما را بهبود بخشند. فلاوانول های موجود در شکلات های کاکائویی میتوانند سطوح کلسترول بد را سرکوب کنند، گردش خون را بهبود بخشند، و فشار خون را در سطح مناسبی قرار دهند. مردان با جریان خون ضعیف بیشتر احتمال دارد دچار مشکلات نعوظ شوند، بنابراین غذاهای مناسب برای قلب میتوانند از زندگی جنسی شما نیز محافظت کنند. اما مصرف بیش از حد شکلات نیز می تواند به افزایش وزن منجر شود. به جای دیگر شیرینی ها از ۳۰ گرم شکلات در روز لذت ببرید.

 

 

حلزون صدف دار

حلزون صدف دار و انواع دیگر غذاهای دریایی غنی از روی هستند، ماده ای که به شدت برای قلب، عضلات و سیستم تولید مثل مهم است. سطح روی پایین تر از حد نرمال با کیفیت پایین اسپرم و ناباروری مردان مرتبط است. به غذاهای دریایی علاقه ندارید؟ گوشت گاو، بوقلمون، مرغ، مغزها، و دانه ها نیز دوز سالمی از روی را تامین میکنند.

 

مشخصات و قیمت انواع تخت چهار شکن

 

 

 

آووکادو

مطمئنا، این میوه خامه ای چربی بالایی دارد، اما چربی آن از نوع خوب است. چربی تک غیر اشباع موجود در آووکادو دشمن کلسترول است. این نوع چربی می تواند کلسترول کل و همچنین کلسترول بد (LDL) را پایین آورد. این مسئله به دلیل چربی تک غیر اشباع موجود در این میوه به جای چربی های اشباع و ترانس است. بیشتر از ۲۵٪ -۳۵٪ از کل کالری خود را از چربی ها دریافت نکنید. روغن زیتون و انواع مغزها نیز دارای چربی های خوب هستند.

 

 

 

فروش ویژه انواع تخت ماساژ غلتکی وینکل پلاس

 

ماهی های چرب

ماهی های چرب مانند ماهی آزاد، شاه ماهی، ساردین و انواع دیگر ماهی های چرب، یکی دیگر از منابع بسیار خوبی از چربی های سالم هستند. آنها از نوع خاصی از چربی ها تحت عنوان اسیدهای چرب امگا ۳ برخوردارند. این نوع چربی ها افراد را در برابر بیماری های قلبی محافظت میکنند، بیماری های قلبی مهمترین عامل مرگ و میر مردان به شمار میرود. مصرف دو بار ماهی چرب در هفته می تواند احتمال مرگ ناشی از بیماری قلبی را کاهش دهد.

 

 

زنجبیل

برشهایی از این ریشه تند اغلب با سوشی سِرو میشود و یا رنده شده آن در انواع غذاهای سرخ کردنی استفاده میشود. زنجبیل که انتخاب عاقلانه برای سلامتی محسوب میشود میتواند به کاهش التهاب در بدن کمک کند بنابراین هنگامی که بیش از حد تحت فشار بودید میتواند به کار آید. مصرف منظم زنجبیل میتواند به کاهش درد ناشی از صدمات عضلانی ناشی از ورزش کمک کند.

 

مشخصات و قیمت انواع کلاه آکاردئونی

 

 

 

آب پنیر موجود در شیر و ماست منبع دیگری از لوسین است، لوسین یک اسید آمینه برای ساخت عضله است. بونچی ماست یونانی، با چربی بالا را توصیه میکند، که مردان ممکن است بهتر دوست داشته باشند. ماست سرشار از پروتئین، پتاسیم، و باکتری هایی نیز می باشد که در سالم نگه داشتن روده نقش دارند. “علاوه بر این، نیازی نیست که از قبل آن را تهیه کنید.”

 

 

موز

جهت مشاهده و خرید انواع کمد کنار تخت کلیک کنید

موز به خاطر پتاسیمی که دارد مفید شناخته شده است و به همین دلیل خوب است. پتاسیم برای انقباض عضلات و سلامت استخوان بسیار مهم است. همچنین به تعدیل فشار خون کمک می کند. دریافت کافی پتاسیم میتواند به اندازه خوردن سدیم کمتر برای کاهش فشار خون مهم باشد.

 

 

پسته

مغزها دارای پروتئین، فیبر و روی هستند در عین حال نیاز خوردن یک میان وعده شور و خوشمزه را برطرف میکنند. پسته به مفید بودن معروف است و استرول های گیاهی بالایی دارد که می توانند سطح کلسترول را بهبود بخشند. آنها را به از پوسته خود جدا کنید و بخورید، بنابراین برای خوردن هر یک کاری دارید. این کار روشی سرگرم کننده برای میان وعده است و باعث میشود سرعت شما در خوردن کمتر شود و مقدار کالری کمتری دریافت کنید.

 

 

مشخصات و قیمت انواع صندلی کوادریسپس

 

 

آجیل برزیلی

تنها یک اونس از آجیل برزیلی از هفت برابر مقدار روزانه سلنیوم برخوردار است. این ماده معدنی سیستم ایمنی بدن را تقویت میکند و به غده تیروئید کمک میکند.

 

 

سس گوجه فرنگی

 

مشخصات و قیمت انواع دستگاه ونتیلاتور

 

سس گوجه فرنگی غنی از لیکوپن هستند، ماده ای که میتواند فرد را در برابر برخی سرطان ها محافظت کند. برخی از تحقیقات نشان می دهند مردانی که به طور منظم سس گوجه فرنگی مصرف میکنند، کمتر به سرطان پروستات مبتلا میشود، اما تمام پژوهش های این مسئله را تایید نمیکنند. گوجه فرنگی مواد مغذی گیاهی بسیار زیادی دیگری نیز دارد، که برای سلامتی حائز اهمیت هستند. افزودن سس سالسا را به بوریتو یا سس گوجه فرنگی به ماکارونی روشی آسان برای ایجاد یک وعده غذایی مغذی تر است.

 

 

غذاهای حاوی سویا

یکی از خوارکی هایی که بهترین محافظت را در برابر سرطان پروستات میکند میتواند سویا باشد. این مسئله یافته حاصل از مطالعه ۴۰ کشور است. توفو، سوپ میسو، و شیر سویا همگی روشهای خوشمزه برای خوردن سویای بیشتر هستند. مردم در کشورهای آسیایی نسبت به آمریکا، تا ۹۰ برابر بیشتر از غذاهای حاوی سویا میخورند. و سرطان پروستات به مراتب در این کشورها کمتر رایج است.

 

 

فروش ویژه انواع تخت معاینه استیل وینکل پلاس

 

 

سبزیجات مختلف

سبزیجات سرشار از مواد شیمیایی گیاهی و مواد مغذی هستند که به تقویت سلامت سلول و محافظت در برابر سرطان کمک میکنند. بسیاری از مواد شیمیایی گیاهی مختلف وجود دارند، و بهترین راه برای به دست آوردن انواع آنها خوردن سبزیجات در رنگ های مختلف است. بونچی میگوید، سبزیجات مختلف باید در هر وعده از غذایی که میخورید باشند.

 

 

سبزیجات نارنجی رنگ

 

فروش ویژه انواع تراکستومی فلزی استیل وینکل پلاس

 

سبزیجات نارنجی رنگ منبعی عالی از بتا کاروتن، لوتئین و ویتامین C هستند. براساس مطالعه ای بزرگ، این مواد مغذی میتوانند احتمال ابتلا به بزرگ شدن پروستات را کاهش دهند. گزینه های خوب از این نوع سبزیجات، عبارتند از : فلفل دلمه ای نارنجی، هویج، کدو تنبل و سیب زمینی شیرین.

 

 

سبزیجات برگدار سبز

اسفناج، برگ های کولارد، و کلم پیچ می توانند به سلامت چشم ها و همچنین پروستات کمک کنند. این سبزیجات برگدار سبز حاوی مقدار زیادی لوتئین و زیگزانتین هستند. هر دو ماده مغذی فرد را در برابر آب مروارید و دژنراسیون ماکولا مرتبط با سن محافظت میکند، این بیماری یک نوع بیماری چشمی است که باعث اختلال در بینایی میشود.

 

 

مشخصات و قیمت انواع دستگاه ونتیلاتور

 

 

تخم مرغ

تخم مرغ حاوی لوتئین، پروتئین و آهن است، اما شما باید کل تخم مرغ را بخورید. یک زرده تخم مرغ، حاوی ۱۸۵ میلی گرم کلسترول است، و افراد سالم روزانه باید ۳۰۰ میلی گرم کلسترول دریافت کنند. اگر کلسترول بالا دارید، در صورتی که باید تعداد تخم مرغ مصرفی هر هفته خود را محدود کنید، با پزشک مشورت کنید.

 

 

غلات با فیبر بالا

 

جهت مشاهده و خرید انواع سوند کلیک کنید

 

فیبر ممکن است کاملا مردانه نباشد، اما می تواند تقویت کننده عملکرد باشد. مدیر باشید یا ورزشکار باشید اگر احساس گرسنگی داشته باشید، نمی توانید متمرکز اهداف خود شوید. فیبر شما را سیر نگه می دارد و کمک می کند تا دستگاه گوارش شما روانتر کار کند. این بدین معنا نیست که شما باید غلات مورد علاقه خود را رها کنید، فقط سعی کنید مقداری از گندم خرد شده را به غذای خود مخلوط کنید. بونچی توصیه میکند، ” خودتان را محروم نکنید، بلکه چیزهای خوب به رژیم خود اضافه کنید.”

 

 

برنج قهوه ای

برنج قهوه ای یکی دیگر از منابع عالی فیبر است، و به راحتی میتواند به غذایی خوشمزه و رنگارنگ تبدیل شود. سعی کنید گوشت بدون چربی، اسفناج، و آناناس را به آن اضافه کند. اگر این مدل را دوست ندارید، مقداری برنج سفید را با قهوه ای مخلوط کنید. برنج قهوه ای و دیگر غلات کامل (سبوس دار) می توانند به شما کمک کنند در وزن مناسب بمانید و خطر ابتلا به بیماری قلبی و دیابت نوع ۲ را کاهش می دهند.

 

 

جهت مشاهده و خرید انواع دستکش بدون پودر کلیک کنید

 

 

سِته (میوه ای توت مانند)

بونچی میگوید، “سته می تواند برای بازی های ذهنی و همچنین جسمی مفید باشد”. آن ها سرشار از آنتی اکسیدان هستند که به کاهش خطر ابتلا به سرطان کمک میکنند. مطالعات روی حیوانات نشان می دهند سته می تواند حافظه و تفکر را نیز بهبود بخشد. تحقیقات مشابه روی انسان در مراحل ابتدایی است، اما به نظر می رسد امیدوار کننده باشند. وقتی این میوه تازه گران قیمت است و یا پیدا کردن آن دشوار است، سعی کنید یخ زده آنها را بخرید و با آن شیر بستنی درست کنید.

 

 

قهوه

جهت مشاهده و خرید انواع ترالی پانسمان استیل کلیک کنید

هنگامی که شما نیاز به انتخابی خوب برای سر حال شدن دارید بونچی یک فنجان قهوه خوب را توصیه میکند. تحقیقات نشان می دهند قهوه می تواند شما را هوشیار تر کند، و قهوه ساده تقریبا کالری صفر دارد. این مسئله قهوه را انتخابی به مراتب بهتر از محصولات گران قیمت، با کالری بالا مثل نوشابه های انرژی زا، تبدیل میکند.

 

 

تمرکز روی چیزهای خوب

برای تغییر رژیم غذایی خود، به جای اینکه رژیم غذایی بد خود را انکار کنید، خوراکی های خوب به رژیم خود اضافه کنید. هنگامی که شما به خوردن میوه، سبزیجات، گوشت بدون چربی و غلات سبوس دار عادت میکنید، ممکن است این موادغذایی جایگزین برخی از گزینه هایی شوند که کمتر سالم هستند. بونچی، متخصص تغذیه، استعاره ای ورزشی برای خلاصه کردن مزایای این رژیم ارائه میدهد: با داشتن این رژیم امروز بهتر بازی خواهید کرد، و در این بازی طولانی تر باقی خواهید ماند.

مقاله مرتبط : ۵ غذای فوق العاده برای مردان

جهت مشاهده و خرید انواع گان کلاه دار کلیک کنید

سایت پزشکی و مجله سلامتی راستینه

منابع American Optometric Association. American Urological Association Foundation. Harvard School of Public Health. Joual of Agriculture and Food Chemistry, January 2010. WebMD Joual of Pain, September 2010. Kuehl, K. Joual of the Inteational Society of Sports Nutrition, 2010. Leslie Bonci, MPH, RD, director of sports nutrition, University of Pittsburgh Medical Center; nutritional consultant to the Pittsburgh Steelers. MedlinePlus. National Institutes of Health. News Release, National Cancer Institute. Nutrition Research, February 2009. Oregon Health and Science University. Oregon State University’s Linus Pauling Institute. USDA Nutrition Evidence Library. منبع تصاویر  Ingram Publishing Foodcollection kelascinta Photodisc/White Michael Pole/Corbis Radius Images Thinkstock Thinkstock Thinkstock Thinkstock Thinkstock Thinkstock Tetra Images FoodCollection Thinkstock Fotosearch Mark Williams/Red Clover iStock Imagebroker Thomas Brwick/White Ron Chapple Stock Beau Lark/Fancy Mike Kemp/Rubberball

  • American Optometric Association.
  • American Urological Association Foundation.
  • Harvard School of Public Health.
  • Joual of Agriculture and Food Chemistry, January 2010.
  • WebMD
  • Joual of Pain, September 2010.
  • Kuehl, K. Joual of the Inteational Society of Sports Nutrition, 2010.
  • Leslie Bonci, MPH, RD, director of sports nutrition, University of Pittsburgh Medical Center; nutritional consultant to the Pittsburgh Steelers.
  • MedlinePlus.
  • National Institutes of Health.
  • News Release, National Cancer Institute.
  • Nutrition Research, February 2009.
  • Oregon Health and Science University.
  • Oregon State University’s Linus Pauling Institute.
  • USDA Nutrition Evidence Library.

منبع تصاویر 

  • Ingram Publishing
  • Foodcollection
  • kelascinta
  • Photodisc/White
  • Michael Pole/Corbis
  • Radius Images
  • Thinkstock
  • Thinkstock
  • Thinkstock
  • Thinkstock
  • Thinkstock
  • Thinkstock
  • Tetra Images
  • FoodCollection
  • Thinkstock
  • Fotosearch
  • Mark Williams/Red Clover
  • iStock
  • Imagebroker
  • Thomas Brwick/White
  • Ron Chapple Stock
  • Beau Lark/Fancy
  • Mike Kemp/Rubberball

 


منبع: https://rastineh.com/food-increase-mens-health/
تجهیزات پزشکی وینکل پلاس

وینکل...
ما را در سایت وینکل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وینکل winkel بازدید : 176 تاريخ : دوشنبه 29 فروردين 1401 ساعت: 21:25

همچنین بخوانید: عرق کردن زیاد هنگام ورزش محصولات بهداشتی شخصی‌تان را بررسی کنید حواستان باشد که چه می‌خورید علت بوی بد عرق زیر بغل چیست؟

 

 

عرق کردن در باشگاه طبیعی است و بخشی ضروری از هر فعالیت ورزشی بحساب می‌آید. تمرین باعث می‌شود ضربان قلبتان زیاد شود، همین موضوع باعث می‌شود سریع‌تر تنفس کنید و دمای بدنتان افزایش پیدا کند. تمام این‌ها به شما کمک خواهد کرد تا سالم و خوش اندام بمانید.

هنگامی که بدن شما از درون شروع به گرم شدن کند، عرق خواهید کرد. این روش طبیعی بدن شما برای خنک شدن است. تعریق از گرم شدن بیش از اندازه‌ی شما جلوگیری خواهد کرد، حتی آنطور که برخی می‌گویند، سموم را نیز دفع خواهد کرد.

عرق، به خودی خود بویی ندارد، اما رطوبتش باعث خواهد شد تا محیطی مناسب برای رشد باکتری‌ها فراهم آید، در آنصورت است که عرقتان بو خواهد گرفت. هرچند که کمی بو در حین تمرین طبیعی است، اما بوی بیش از اندازه باعث رنجش دیگران و ناراحتی شما خواهد شد. خوشبختانه، می‌توانید با انجام کارهایی میزان بوی نامطبوع بدنتان در باشگاه ورزشتان را کاهش بدهید.

همچنین بخوانید: عرق کردن زیاد هنگام ورزش

محصولات بهداشتی شخصی‌تان را بررسی کنید

 

جهت مشاهده و خرید انواع تخت دو شکن کلیک کنید

 

محصولات بهداشتی که قبل یا بعد از ورزش بر روی بدنتان استفاده می‌کنید، می‌توانند به جلوگیری یا کاهش بوی بدن در طول تمرین کمک کنند. شوینده‌های بدن، حاوی اسانس‌هایی همچون روغن درخت چای هستند، و دارای خواص ضد میکروب و ضد باکتری هستند که به کاهش رشد باکتری‌ها بر روی پوست شما کمک می‌کنند.

ضد عرق‌ها می‌توانند از تعریق شما جلوگیری کنند، بنابراین رطوبت سطح پوستتان و احتمال رشد باکتری ها کاهش پیدا خواهد کرد. دئودورانت‌ها هم حاوی اسانس‌هایی هستند که احتمال بوجود آمدن باکتری‌هایی که باعث بو هستند را کاهش می‌دهد.

حواستان باشد که چه می‌خورید

عرق معمولا بی بوست، اما برخی اوقات آنچه که می‌خورید، مسبب بوی عرق شما خواهد بود و نه باکتری‌ها. غذاهای خاصی آنزیم هایی منتشر می‌کنند که وقتی عرق می‌کنید باعث می‌شوند عرقتان بو بگیرد.

غذاهایی مانند سیر، پیاز، کلم پیچ و کلم بروکلی می‌توانند باعث بد بو شدن عرق شما بشوند. برای کاهش بوی تعریقتان، روزی که تمرین دارید این مواد غذایی را مصرف نکنید.

همچنین بخوانید: بهترین غذاهای آبرسان

جهت مشاهده و خرید انواع رادیوگرافی دندانپزشکی کلیک کنید

ممکن است trimethylaminuria داشته باشید!

اگر با بوی ماهی نفرین شده‌اید، ممکن است یک اختلال ژنتیکی نادر به ‌نام trimethylaminuria داشته باشید، به این معنا که بدنتان نمی‌تواند ترکیبات شیمیایی موجود در آن که در حین هضم غذاهایی مانند تخم‌مرغ، حبوبات و ماهی تولید می‌شود، را تجزیه نماید.

به‌جای‌آن، بدنتان مقادیر زیادی از آن را به‌وسیله‌ی عرق‌کردن، ادرار و تنفس تولید می‌کند، مطابق اعلان موسسه‌ی ملی سلامت، اغلب بویی شبیه به ماهی فاسد، تخم‌مرغ فاسد یا زباله تولید می‌کند.

اگر فکر می‌کنید ممکن است trimethylaminuria داشته‌باشید، با پزشکتان برای رسیدن به بهترین برنامه‌ی درمانی مشورت کنید، که احتمالا شامل پرهیز از این غذاها و خوردن مکمل‌های خاص می‌باشد.

شاید مشکل از لباس ورزشی‌تان باشد

قبل از اینکه تمرینتان را شروع کنید، لباس ورزشی‌تان را بو کنید. آیا بو می‌دهد؟ حتی اگر بوی خیلی ناچیزی بدهد، وقتی که با عرق بدنتان مرطوب شود، بویش دو چندان خواهد شد. برای اینکه لباس‌هایتان بو نگیرد، آنها را پس از تمرینتان بشویید. اگر نمی‌توانید با شستشو بوی لباس‌هایتان را از بین ببرید، آنها را به خشکشویی ببرید یا اینکه قبل از شستشو آنها را در سرکه و جوش شیرین بخوابانید.

 

فروش ویژه انواع تیلت تیبل وینکل پلاس

 

همچنین بخوانید: بوی بد دهان را چگونه از بین ببریم؟

لباس‌هایی بپوشید که برای تمرینات پر تعریق ساخته شده‌اند

پارچه‌های چند لایه برای تمرینات پر تعریق ساخته شده‌اند. این پارچه‌ها عرق بدن را جذب و از بدن دور می‌کند. هرچه عرق کمتری بر سطح پوستتان باشد، باکتری‌های بدبوی کمتری هم ساخته خواهد شد. شاید لباس شما خیس شده و حتی کمی بو بگیرد، اما حداقل پوست شما خشک و بدون بو خواهد ماند.

موهای بدنتان را بکاهید

اگرچه موهای بدن مقصر بوی بد بدن نیست، اما می‌تواند وضع آنرا بدتر کند. مو پر از منفذ است، بدین ترتیب هنگام ورزش هم عرق و هم باکتری‌ها را به خود جذب می‌کند. اگر می‌خواهید بوی بدنتان کم شود، موهای آن نواحی بدنتان که در طول تمرین خیلی عرق می‌کند را بکاهید یا بتراشید.

همچنین بخوانید: عرق کردن زیاد نشانه چیست

 

جهت مشاهده و خرید انواع فشارسنج عقربه ای کلیک کنید

 


منبع: https://www.majalesalamat.com/lifestyle/whats-causing-your-odor-at-the-gym/
تجهیزات پزشکی وینکل پلاس

وینکل...
ما را در سایت وینکل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وینکل winkel بازدید : 205 تاريخ : دوشنبه 29 فروردين 1401 ساعت: 21:22

حرکات روزانه برای کسانیکه به باشگاه نمی روند

 

 

بگرد‌ید‌ و خود‌تان آن را پید‌ا کنید‌ چون قرار نیست از آسمان برای‌تان انگیزه ببارد‌. هرکد‌ام از حرکات توصیه‌شد‌ه را به‌طور کامل انجام د‌هید‌، حرکات را با تعد‌اد‌ کم شروع کنید‌ و هرقد‌ر آماد‌گی بد‌نی‌تان بالا رفت، تعد‌اد‌ را افزایش د‌هید‌. برای حد‌ود‌ 30 ثانیه یکی از حرکات هوازی را انجام د‌هید‌، بعد‌ 30 ثانیه هم حرکاتی که ضربان قلب را افزایش می‌د‌هند‌. سپس یک یا د‌و د‌قیقه استراحت کنید‌ و د‌وباره حرکات د‌یگر را تکرار کنید‌.

 

 

– اگر حرکات بد‌نی متناسب د‌ارید‌، هر کد‌ام از حرکات را هفت بار انجام د‌هید‌، 30 ثانیه برای حرکات هوازی وقت بگذارید‌ و 30 ثانیه حرکاتی که ضربان قلب را افزایش می‌د‌هد‌.

– اگر ورزشکارید‌، هر کد‌ام از حرکات را 10 بار انجام د‌هید‌. یک د‌قیقه برای حرکات هوازی صرف کنید‌ و یک د‌قیقه حرکاتی که ضربان قلب را افزایش می‌د‌هد‌.

 

مشخصات و قیمت انواع سینی استیل

 

حرکت شنا

مناطق د‌رگیر: سینه، پشت، بالای بازوها و ماهیچه‌ها

تکنیک

–  به رو قرار بگیرید‌ و د‌ست‌های‌تان را به اند‌ازه عرض شانه‌های‌تان باز کرد‌ه و بلند‌ کنید‌.

– آرنج‌های‌تان را به‌قد‌ری خم کنید‌ که تقریبا قفسه ‌سینه‌تان به زمین بخورد‌.

–  د‌وباره خود‌‌تان را بالا بکشید‌ تا حرکت را تکرار کنید‌.

جهت مشاهده و خرید انواع صندلی انتقال کلیک کنید

-انواع د‌یگر حرکت: می‌توانید‌ این حرکت را با تکیه د‌اد‌ن به کابینت آشپزخانه انجام د‌هید‌.

نکته امنیتی

می توانید زانوهای‌تان را روی زمین بگذارید.

نواحی د‌رگیر: باسن و ران‌ها

تکنیک

– پاها را بیشتر از عرض پا باز کنید‌ و بایستید‌.

 

جهت مشاهده و خرید انواع صندلی گردان کلیک کنید

 

– باسن‌تان را به سمت بیرون د‌اد‌ه و روی زانوها خم شوید‌ و خود‌تان را پایین بکشید‌.

– به پشت‌تان فشار بیاورید‌ و بایستید‌ تا د‌وباره حرکت را تکرار کنید‌.

– انواع د‌یگر حرکت: این حرکت را با باز کرد‌ن پاها کمتر از عرض شانه‌ها هم می‌توانید‌ انجام د‌هید‌.

نکته امنیتی

شانه‌های‌تان را رو به عقب نگه د‌ارید‌.

نواحی د‌رگیر: جلو و بالای بازوها

جهت مشاهده و خرید انواع کلاه یکبار مصرف کلیک کنید

تکنیک

– یک د‌مبل د‌ر هر د‌ست‌تان بگذارید‌ و کف د‌ست‌ها را رو به جلو قرار د‌هید‌.

– بالای بازوهای‌تان را سفت کنید‌ و د‌مبل‌ها را از جلو تا شانه‌ها بالا بیاورید‌.

– سپس د‌ست‌های‌تان را به حالت اول برگرد‌انید‌ و حرکت را تکرار کنید‌.

انواع د‌یگر حرکت:

د‌مبل‌ها را طوری قرار د‌هید‌ که کف د‌ست رو به عقب باشد‌ و حرکت را انجام د‌هید‌.

جهت مشاهده و خرید انواع ترالی اتاق عمل کلیک کنید

نکته امنیتی

بازوهای‌تان را چسبید‌ه به بد‌ن‌تان قرار د‌هید.

نواحی د‌رگیر: شانه‌ها

تکنیک

– د‌مبل‌ها را د‌ر هر کد‌ام از د‌ست‌ها نگه د‌ارید‌.

– د‌ست‌ها را از آرنج صاف کنید‌ و د‌مبل‌ها را از پهلوها تا شانه‌ها بالا بیاورید‌.

 

جهت مشاهده و خرید انواع زانو بند کلیک کنید

 

– به آرامی د‌مبل‌ها را پایین بیاورید‌ و حرکت را تکرار کنید‌.

– انواع د‌یگر حرکت: این حرکت را رو به جلو نیز می‌توانید‌ انجام د‌هید‌.

نکته امنیتی

پشت‌تان را صاف نگه د‌ارید.

مناطق د‌رگیر: باسن و ران‌ها

تکنیک

 

جهت مشاهده و خرید انواع ساکشن برقی کلیک کنید

 

– د‌ست‌ها را به کمر بگیرید‌ و یک گام بلند‌ به جلو برد‌ارید‌ و هر د‌و پای‌تان را 90 د‌رجه خم کنید‌ تا جایی که زانو بالای زمین قرار گیرد‌.

–  به عقب بازگرد‌ید‌ تا بتوانید‌ حرکت را بار د‌یگر این بار با پای مخالف تکرار کنید‌.

انواع د‌یگر حرکت:

این حرکت را به پهلو نیز می‌توانید‌ انجام د‌هید‌ منتها باید‌ پاهای‌تان همچنان صاف بماند‌ و به عقب بازگرد‌ید‌.

نکته امنیتی

پشت‌تان را سفت نگه د‌ارید‌ و آن را نچرخانید.

 

مشخصات و قیمت انواع رادیوگرافی دندانپزشکی دیواری

 

نواحی د‌رگیر: پشت و بازوها

تکنیک

– د‌ست‌های‌تان را از پشت به لبه صند‌لی بگیرید‌.

–  بد‌ن‌تان را به جلو هد‌ایت کنید‌، طوری که وزن‌تان روی د‌ست‌های‌تان قرار بگیرد‌. پاهای‌تان باید‌ رو به جلو باشد‌.

– بازوهای‌تان را خم کنید‌ تا به سمت زمین پایین بیایید‌. د‌ر حد‌ی پایین بیایید‌ که بازوهای‌تان زاویه 90 د‌رجه بگیرد‌.

–  سعی کنید‌ به بالا برگرد‌ید‌ تا حرکت را تکرار کنید‌.

جهت مشاهده و خرید انواع استندینگ برد (تخت ایستا) کلیک کنید

انواع د‌یگر حرکت:

با د‌ست‌های‌ بازتر هم می‌توانید‌ این حرکت را انجام د‌هید‌.

نکته امنیتی

پاهای‌تان را صاف‌تر نگه د‌ارید‌ تا قدرتی‌تر حرکت را انجام د‌هید.

حرکت چرخش مچ

نواحی د‌رگیر: شکم و پهلوها

جهت مشاهده و خرید انواع تری قالبگیری کلیک کنید

تکنیک

– د‌رحالی‌که پاهای‌تان را کمی خم می‌کنید‌ بچرخید‌ و د‌ر هر بار چرخید‌ن به راست و چپ د‌ست‌های‌تان را مشت کنید‌ و به راست و چپ ضربه بزنید‌.

حرکت جهش زانو به بالا

تکنیک

– د‌ر یک نقطه د‌رجا بزنید‌ و تا جایی که می‌توانید‌ زانوهای‌تان را بالا بیاورید‌.

نکته امنیتی

 

مشخصات و قیمت انواع صندلی کوادروسپس

 

سریع این کار را انجام د‌هید‌ تا ضربان قلب‌تان بیشتر شود

حرکت پروانه ای

تکنیک

– د‌ست‌ها و پاهای‌تان را کنار هم قرار د‌هید‌.

– پاهای‌تان را به اطراف باز کنید‌ و د‌ست‌های‌تان را هم بالا ببرید‌.

– د‌وباره طوری جهش کنید‌ که پاهای‌تان کنار هم قرار گیرد‌ و بتوانید‌ حرکت را تکرار کنید‌.

 

فروش ویژه انواع تخت جراحی دام وینکل پلاس

 

–  این حرکت را تا می‌توانید‌ با سرعت انجام د‌هید‌ تا ضربان قلب‌تان بالا برود‌.

نکته امنیتی:

بد‌ن‌تان را صاف نگه د‌ارید‌ و اصلا خم نشوید‌.

کرانچ (د‌راز و نشست)

نواحی د‌رگیر: شکم، پشت و بازوها

تکنیک

 

جهت مشاهده و خرید انواع باند سوختگی کلیک کنید

 

– به پشت بخوابید‌ و پاهای‌تان را خم کنید‌، کف پاهای‌تان صاف روی زمین باشد‌ و د‌ست‌ها کنار گوش‌ها.

– به بالا بیایید‌ تا شانه‌های‌تان از زمین بلند‌ شود‌.

– د‌وباره بخوابید‌ و حرکت را بار د‌یگر انجام د‌هید‌.

نکته امنیتی

با گرد‌ن بلند‌ نشوید.


منبع: https://www.hidoctor.ir/49470_%d8%ad%d8%b1%da%a9%d8%a7%d8%aa-%d8%b1%d9%88%d8%b2%d8%a7%d9%86%d9%87-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%da%a9%d8%b3%d8%a7%d9%86%db%8c%da%a9%d9%87-%d8%a8%d9%87-%d8%a8%d8%a7%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d9%86%d9%85.html/
تجهیزات پزشکی وینکل پلاس

وینکل...
ما را در سایت وینکل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وینکل winkel بازدید : 152 تاريخ : دوشنبه 29 فروردين 1401 ساعت: 21:17

درمان خانگی گردن درد و کمردرد درمان خانگی گردن درد و کمردرد

 

درمان خانگی گردن درد و کمردرد

راههای درمان کمردرد و گردن درد

در طی چند دقیقه ، شما می توانید انواع داروهای طبیعی را امتحان کنید که می تواند مقداری از درد در گردن و کمر شما را کاهش دهد ، که به شما کمک می کند زندگی آرامش بخشتری داشته باشید. در حالی که همیشه باید در مورد نگرانی های جدی و آسیب های احتمالی با پزشک خود صحبت کنید ، اما می توانید علائم خود را به راحتی در خانه خود درمان کنید.

 

روش 1 :

دریافت امداد فوری 

جهت مشاهده و خرید انواع تخت ICU – CCU الکتریکی کلیک کنید

 

کمردرد و گردن درد می تواند تأثیر زیادی در زندگی روزمره شما داشته باشد

 

اگر با مصدومیت اخیر مواجه هستید از کمپرس سرد استفاده کنید: یک کیسه پلاستیکی را با یخ پر کنید و یک حوله تمیز را در اطراف آن بپیچید. یخ ها را به مدت 10 دقیقه روی منطقه آسیب دیده قرار دهید ، سپس بسته را خارج کنید. اگر درد شما همچنان ادامه دارد ، بیش از 3 بار در روز از یخ درمانی استفاده کنید.

 

کمپرس گرم و درمان کمردرد

 

جهت مشاهده و خرید انواع تیلت تیبل الکتریکی کلیک کنید

 

 

برای درد موجود ، از کمپرس گرم استفاده کنید: یک پد گرمکن یا کمپرس گرم برای منطقه آسیب دیده انتخاب کنید. یک تایمر به مدت 20 دقیقه تنظیم کنید و کمپرس گرم را برای مدت زمان طولانی در منطقه آسیب دیده نگذارید. با پزشک خود صحبت کنید که چه نوع کمپرس (گرما یا سرما) برای علائم خاص شما مناسب است. کمپرس به خصوص برای کمردرد کار می کند.

 

درمان گردن درد و کمردرد با دستگاه TENS

 

برای درمان درد گردن و کمر از دستگاه TENS استفاده کنید: یک دستگاه تحریک عصب الکتریکی از راه پوست (TENS) تهیه کنید ، که از مقادیر کمی برق برای تسکین درد استفاده می کند. الکترودها را روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید. حتماً دستورالعمل های ارائه شده را رعایت کنید یا در صورت عدم اطمینان از پزشک مشاوره بخواهید. 

 

جهت مشاهده و خرید انواع صندلی کلیک کنید

 

 

برای خلاص شدن از درد خود به یک متخصص طب سوزنی مراجعه کنید: ببینید اگر این درمان درد شما را تسکین می بخشد، در این صورت ممکن است بخواهید قرار ملاقات دیگری را تعیین کنید یا یک برنامه درمانی منظم را با متخصص طب سوزنی یا پزشک خود تهیه کنید.

ماساژ و مراقبت کایروپراکتیک را نیز امتحان کنید!

یک قرار ملاقات با یک ماساژ درمانی برای تسکین درد کمر یا گردن موجود خود برنامه ریزی کنید.

 

روش 2 :

 

فروش ویژه انواع کپسول اکسیژن وینکل پلاس

 

کشش و ورزش برای کاهش درد

 

نرمش های تسکین درد کمر و گردن

 

کشش ساده ای را برای کاهش درد گردن خود انجام دهید:  برای انجام این ورزش گردن درد باید سر خود را صاف نگه دارید، سپس به جلو نگاه کنید. چانه خود را به جلو ببرید و سر خود را به عقب در یک خط راست بکشید. هنگامی که سر خود را به عقب بردید، آن را به مدت 5 ثانیه نگه دارید. این کشش را 5 بار در طول روز تکرار کنید تا اثر کامل حاصل شود. این کشش ها را به صورت روزانه انجام دهید.

 

جهت مشاهده و خرید انواع پاراوان پارچه ای کلیک کنید

 درمان گردن درد و کمردرد با ورزش

 

یک تمرین پل را برای کشش پشت خود انجام دهید: یک تشک یوگا قرار دهید یا یک سطح راحت دیگر برای استفاده پیدا کنید. روی پشت خود دراز بکشید که هر دو پا روی زمین قرار بگیرد و زانوها را خم کنید سپس باسن خود را از زمین بلند کنید. قبل از پایین آوردن باسن و به زمین 3 بار نفس عمیق بکشید. 

سعی کنید هر روز 5 تکرار از این کار انجام دهید. هرچه احساس راحتی بیشتری نسبت به ورزش می کنید ، چند تکرار دیگر به روال خود اضافه کنید.

هنگامی که باسن خود را بلند می کنید ، باید یک خط مورب از شانه های خود تا بالای زانو ایجاد کنید.

 

 

فروش ویژه انواع اتوکلاو دندانپزشکی وینکل پلاس

 

نرمش های مناسب برای تسکین کمردرد

 

ورزش منظم قلب را در اولویت قرار دهید: در مورد ایجاد یک برنامه تمرینی با یک متخصص مراقبت های بهداشتی صحبت کنید یا برنامه ورزشی را به تنهایی تهیه کنید. تمرینی را انتخاب کنید که قلب شما را پمپاژ می کند ، مانند پیاده روی و طناب زدن. در حالت ایده آل ، هدف داشته باشید که هر هفته حدود 150 دقیقه ورزش کنید ، یا توصیه های خاص پزشک خود را دنبال کنید. 

 

از پزشک خود بخواهید در مورد تمرینات قدرتی خاص صحبت کنید

 

 

جهت مشاهده و خرید انواع پاراوان بیمارستانی کلیک کنید

 

برای کاهش درد خود مرتباً تمرینات قدرتی انجام دهید: یک سطح راحت برای ورزش پیدا کنید ، سپس روی شکم خود بگذارید. خود را بالا ببرید تا فقط وزن خود را روی انگشتان پا و ساعد قرار دهید ، سپس این حالت تخته را به مدت 30 ثانیه نگه دارید. 30 ثانیه به خودتان فرصت دهید تا استراحت کنید ، سپس تکرار دیگری از این تمرین را امتحان کنید. 

از پزشک خود بخواهید در مورد تمرینات قدرتی خاص صحبت کنید.

 

برای کاهش درد ستون فقرات مقداری وزن کم کنید

 

برای کاهش علائم، یوگا کار کنید: روی تمرینات آسان که روی کشش و تقویت عضلات اطراف کمر و گردن شما کار می کنند ، تمرکز کنید. به طور خاص ، به دنبال نکات یا ورزش هایی باشید که شما را مجبور به تمرکز روی وضعیت خواب و تنفس کنید. اگر نمی دانید چگونه یا از کجا شروع کنید ، از پزشک خود مشاوره بگیرید.

 

مشخصات و قیمت انواع تجهیزات دندان پزشکی و ملزومات

 

 

برای کاهش درد ستون فقرات مقداری وزن کم کنید: روی حفظ یک رژیم غذایی سالم و ورزش روزمره کار کنید ، که ممکن است به شما در کاهش وزن کمی کمک کند. با پزشک خود در مورد یک برنامه تمرین سفارشی که برای نیازهای شما طراحی شده باشد ، صحبت کنید که فشار زیادی روی کمر و گردن شما وارد نکند. اگر بلافاصله نتیجه نمی بینید ، ناامید نشوید ، کاهش وزن یک تلاش بزرگ است و زمان و فداکاری زیادی می طلبد.

 

روش 3 :

ایجاد رژیم غذایی و تغییر سبک زندگی

 

جهت مشاهده و خرید انواع ویلچر کامفورت کلیک کنید

درمان گردن درد و کمردرد با این نسخه ساده

 

برای کاهش درد خود از غذاهایی با خصوصیات ضد التهابی استفاده کنید: رژیم غذایی خود را با مقدار زیادی محصولات تازه ، سبزیجات برگ دار ، آجیل و دانه ها، روغن های سالم و ماهی های چرب پر کنید. این غذاها را به طور مرتب به وعده های غذایی خود اضافه کنید، در حالی که در ابتدا ممکن است احساس متفاوتی نداشته باشید ، ممکن است بعد از چندین هفته یا ماه احساس بهتری داشته باشید. با توجه به این نکته ، به دنبال غذاهای چرب با مقدار زیادی چربی اشباع نباشید ، زیرا این ممکن است التهاب شما را بدتر کند. 

 

به دنبال میوه ها و سبزیجات رنگی مانند چغندر ، زغال اخته ، پرتقال ، گوجه فرنگی و توت فرنگی باشید. علاوه بر این ، سبزیجات برگ دار مانند کلم بروکلی ، کلم و اسفناج مصرف کنید.

ساردین ، ​​ماهی خال مخالی و ماهی قزل آلا برخی از ماهی های چرب عالی هستند که می توانید آنها را امتحان کنید.

جهت مشاهده و خرید انواع سوند یکبار مصرف کلیک کنید

روغن های سالم پر از چربی های اشباع نشده مثل کانولا و روغن زیتون هستند.

سعی کنید از غذاهای تهیه شده با دانه های تصفیه شده مانند نان سفید خودداری کنید.

 

غذاهایی را که مقدار زیادی کلسیم دارند،برای کاهش درد در طول زمان انتخاب کنید: ساردین ، ​​لبنیات کم چرب ، سویا و سبزیجات برگ دار را برای تأمین نیاز روزانه کلسیم خود انتخاب کنید. اگر در دریافت نیاز روزانه به کلسیم خود دچار مشکل هستید ، از پزشک سوال کنید که آیا مکمل ها یا قرص های ویتامین D گزینه خوبی برای شما هستند.

در حالت ایده آل ، شما باید حداقل 1000 میلی گرم کلسیم و 600 میلی گرم ویتامین D هر روز مصرف کنید.

اگر به یک مسئله مرتبط با استخوان مانند پوکی استخوان مبتلا هستید، کلسیم ممکن است به کاهش کمر شما کمک کند.

 

جهت مشاهده و خرید انواع گاز استریل کلیک کنید

 

 

محدودیت های خود را بدانید: کارهایی را انجام ندهید که فشار زیادی به پشت و گردن شما وارد کند ، مانند بلند کردن جعبه سنگین یا فشار دادن مبلمان. اگر فکر می کنید ممکن است در معرض فشار و آسیب دیدگی کمر قرار داشته باشید ، از یک دوست یا یکی از اعضای خانواده کمک بخواهید.

 

کفش های راحتی را انتخاب کنید که به پشت شما فشار وارد نکند: از کفشهای پاشنه بلند  خودداری کنید. در عوض ، کفش های صاف و راحت را انتخاب کنید که فشار زیادی به کمر و ستون فقرات شما وارد نکند.

 

با یک بالش و تشک راحت ، یک شب خوب بخوابید: یک بالش و تشک را انتخاب کنید که پشت و گردن شما را پشتیبانی می کند. اگر تختخوابی را با کسی به اشتراک می گذارید ، اطمینان حاصل کنید که فضای کافی برای خواب و استراحت هر دو شما وجود دارد.

جهت مشاهده و خرید انواع تخت خون گیری کلیک کنید

 

در صورت آسیب دیدگی کمر یا گردن ، فوراً به پزشک مراجعه کنید: اگر در هنگام سقوط ، تصادف رانندگی یا رویداد ورزشی ، کمرتان آسیب دید ، سریعاً به پزشک مراجعه کنید تا آسیب شما ارزیابی شود. آنها مطمئن خواهند شد که شما استخوان شکسته یا آسیب جدی تری ندارید. سپس ، آنها به شما کمک می کنند تا یک برنامه درمانی ایجاد کنید تا به شما در بهتر بودن کمک کند.

سعی نکنید به تنهایی صدمه را درمان کنید. در صورت عدم مراقبت صحیح ، ممکن است برخی از صدمات بدتر شود.

 

در صورت بروز علائم جدی ، درمان فوری را انجام دهید

 

جهت مشاهده و خرید انواع تخت سه شکن کلیک کنید

در صورت احساس بی حسی ، سوزن سوزن شدن یا درد شدید به پزشک مراجعه کنید. اگر علائم شدید احساس می کنید نگران نباشید ، زیرا ممکن است عصبی منقسم داشته باشید. برای تشخیص مناسب به پزشک مراجعه کنید تا علائم خود را درمان کنید.

به پزشک خود بگویید که چه مدت این علائم را تجربه کرده اید و فکر می کنید چه چیزی باعث آنها شده است.

 

در صورت بروز علائم جدی ، درمان فوری را انجام دهید: در حالی که نیازی به نگرانی نیستید ، علائم شدید ممکن است نشانه اشتباه بودن بیماری باشد. بهتر است پزشک شما را معاینه کند. برای کمک به بهبودی ممکن است شما نیاز به درمان دیگری داشته باشید. اگر در ادرار مشکل دارید ، به اورژانس مراجعه کنید یا در همان روز قرار ملاقات پزشک خود را بگیرید ، در صورت مشکل در ادرار کردن ، احساس بی حسی در پاها ، تب ، احساس ضعف  یا علائم شدید دیگری را تجربه می کنید.

 

اگر درد شما در مدت 1 هفته بهبود نیابد ، به پزشک مراجعه کنید. در اکثر موارد ، درد پشت و گردن شما با مراقبت از خود در چند روز بهبود می یابد. در صورت تداوم یا بدتر شدن ، به پزشک مراجعه کنید تا دلیل آن را پیدا کند. آنها می توانند علت کمردرد شما را تشخیص داده و به شما در یافتن درمان کمک کنند. 

جهت مشاهده و خرید انواع آچار پین کلیک کنید

 

  

گردآوری:بخش سلامت بیتوته 

 


منبع: https://www.beytoote.com/health/malady-remedy/treat-neck02-backpain.html
تجهیزات پزشکی وینکل پلاس

وینکل...
ما را در سایت وینکل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وینکل winkel بازدید : 153 تاريخ : دوشنبه 29 فروردين 1401 ساعت: 17:23

به تعویق انداختن ساعت بیداری اعتیاد به تماشای تلویزیون رژیم غذایی سنگین یا آب درمانی عادت ها و کارهای مضر برای بدن

 

 

این که فکر می کنید چیزی خوب است به معنی خوب بودن یا درست بودن یا سالم بودن آن نیست! به غذاهای مورد علاقه ما به عنوان نمونه توجه کنید. مرغ سرخ شده، همبرگر، پیتزا، کیک های شکلاتی و کوکی ها؛ تمام این خوراکی ها خوشمزه هستند اما برای سلامتی ضرر دارند.

بسیاری از چیزهای دیگر نیز در زندگی وجود دارند که ممکن است به طور موقت رضایت بخش باشند اما در دراز مدت ضرر داشته باشند. مثلا:

  • به تعویق انداختن ساعت بیداری

به تعویق انداختن ساعت بیداری

ممکن است ۱۰ دقیقه خواب بیشتر فوق العاده به نظر برسد اما در واقع باعث اختلال چرخه خواب و احساس خستگی بیشتر می شود. به علاوه، استرس داشتن زمان کمتر برای رسیدن به محل کار یا مدرسه نیز به آن اضافه می شود.

  • اعتیاد به تماشای تلویزیون

اعتیاد به تماشای تلویزیون

 

فروش ویژه انواع تخت دو شکن وینکل پلاس

 

تماشای متوالی تلویزیون اتفاقی جدید است. تماشای یک فصل کامل از فیلم مورد علاقه تان فوق العاده به نظر می رسد زیرا از قسمت های پشت سر هم آن لذت می برید. اما این مسئله باعث افزایش فشار خون و قند خون و کاهش سرعت سوخت و ساز می شود. یک زندگی غیر فعال باعث تجمع چربی ها می شود و سالم ماندن سخت می شود.

  • رژیم غذایی سنگین یا آب درمانی

رژیم غذایی سنگین یا آب درمانی

کاهش وزن اتفاق فوق العاده خوبی است. اما این کاهش وزن به چه صورت انجام شده است؟ اگر از رژیم غذایی سنگین استفاده کرده باشید بیشتر به بدن خود آسیب وارد می کنید.

رژیم غذایی سخت باعث سوزاندن عضلات چسبیده به چربی می شود و تاثیر منفی دارد. آب درمانی باعث افزایش قند خون می شود و هیچ تاثیر مثبتی بر بدن نمی گذارد.

  • یک صبحانه چرب

یک صبحانه چرب

اگر می خواهید روز پس از مصرف الکل بهبود بیابید این روش مناسب نیست. چربی مقداری از الکل را دفع می کند اما باعث افزایش حالت تهوع می شود. همچنین باعث افزایش کالری و افزایش وزن می شود. کالری ناشی از الکل نیز به این کالری افزوده می شود و سوختن چربی ها و کاهش وزن غیر ممکن می شود.

 

فروش ویژه انواع پالس اکسیمتر وینکل پلاس

 

  • استفاده از گوش پاک کن

استفاده از گوش پاک کن

گوش پاک کن ها برای استفاده مناسب نیستند! نه تنها گوش پاک کن گوش را در خطر قرار می دهد بلکه باکتری ها و جرم های بیشتری وارد گوش می کند. پزشکان مخالف تمیز کردن گوش با استفاده از گوش پاک کن هستند.

  • خواب روزانه

خواب روزانه

خواب روزانه به شما کمک کند از بسیاری از بی خوابی های شبانه نجات یابید. اما افرادی که برنامه منظمی برای خواب دارند خواب روز به نظرشان نامفهوم می آید.

شما بدن را آموزش می دهید ساعتی مشخص به خواب برود و ساعتی مشخص بیدار شود و خواب روزانه این نظم را به هم می زند. بهتر است ساعت خوابیدن و بیدار شدن شما ثابت باشد تا بدن به برنامه ای منظم عادت کند.

  • مسواک زدن دندانها:

مسواک زدن دندانها:

 

فروش ویژه انواع تشک بیمارستانی وینکل پلاس

 

خمیر دندان می تواند لایه های جرم دور مینای دندان را از بین ببرد. روزی دو تا سه بار مسواک بزیند و یک دفعه از چند دفعه با آب تنها مسواک بزیند. با دندانهایتان مهربان باشید.


منبع: https://www.majalesalamat.com/lifestyle/things-that-feel-great-but-are-bad-for-you/
تجهیزات پزشکی وینکل پلاس

وینکل...
ما را در سایت وینکل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وینکل winkel بازدید : 349 تاريخ : يکشنبه 28 فروردين 1401 ساعت: 23:26

کمک به شخص معتاد باید چگونه باشد

 

 

بسیاری از خانواده‌هايي که يکي از اعضاي آنها دچار سوءمصرف مواد است و دوست دارند  ازاين سوءمصرف رهایی یابد، نمي‌دانند بايد با چه گفتار و حرکاتی با او برخورد کنند تا بتواند مراحل سخت ترک را هرچه سزودتر و آسان ترپشت سر بگذارد. به‌همين علت در اين بخش، اشاره‌اي به ادبيات و گونه های مختلف  رفتار با اشخاصی که قصد ترک سوءمصرف مواد مخدر يا محرک را دارند، خواهيم داشت.

 

با او همدلي کنيد

افرادي که تصميم به ترک مواد مي‌گيرند، نياز زيادي به همدلي خانواده خود دارند. همدلي به معناي توانايي در درک رنج، درد و حتي شادي فرد مقابل است. اين همدلي بايد به مرور زمان، به حمايت کلامي و رفتاري اعضاي خانواده تبديل شود. يعني هرکاري يا حرفي که انگيزه فرد براي ترک را تشديد و تقويت مي‌کند، نبايد از طرف خانواده دريغ شود. به عبارت ساده‌تر، تمام اعضاي خانواده بايد در مسير ترک مواد، همراه و مويد کار فردي باشند که سوءمصرف دارد. مثلا مدام به او يادآور شوند از اينکه تصميمش براي کسب دوباره سلامت را مي‌بينند، خيلي خوشحال هستند و در اين راه، هر کمکي که از دستشان بربيايد براي او انجام مي‌دهند. در عين حال،‌ خانواده‌ها بايد حواسشان باشد که گرفتار امتيازدهي‌هاي غيرموجه براي ترک نشوند و از روش باج‌دهي براي ترک، استفاده نکنند.

صحبت با فردي که مي‌خواهد سوءمصرف مواد را ترک کند، بسيار حساس است و شما بايد حرف‌هاي خود را قبل از بيان، کاملا در ذهنتان مرور کنيد تا نوع کلامتان به‌گونه‌اي نباشد که به شخصيت فرد، توهين شود. گفتار، کردار و رفتار اطرافيان، نبايد شخصيت اين افراد را در هر مرحله‌اي از ترک، زير سوال ببرد. بايد با سوءمصرف مواد در چنين افرادي برخورد كرد نه با شخصيت آنها. به‌طور کلي، حرف‌ها و برخوردهايي که شخصيت فرد را نشانه مي‌گيرند، باعث ايجاد نوعي مقاومت براي ترک در او مي‌شوند زيرا احساس مي‌کند هويت و شخصيت او زير سوال رفته است. اين در حالي است که اگر توجه و تمرکز خود را معطوف به بيماري و مشکل فرد و نه خود او، كنيد، امکان موفقيت در ترک، بالاتر مي‌رود. به‌همين دليل بهتر است خانواده‌هايي که يکي از اعضاي آنها تصميم به ترک مواد مخدر دارد، با يک مشاور در اين زمينه صحبت کنند تا بدانند چگونه بايد با بيمار خود رفتار کنند تا بهترين نتيجه را بگيرند.

جهت مشاهده و خرید انواع ویلچر کلیک کنید

حساب گناه و گناهکار از هم جداست

اعتياد، يک گناه و خطاي بزرگ و نابخشودني است که هم به خود فرد و هم به جامعه و خانواده‌اش، آسيب مي‌رساند. با اين حال، حساب اعتياد از حساب کسي که در دام اعتياد گرفتار شده، کاملا جداست؛ يعني با اينکه موضوع اعتياد، امري قابل بخشش و گذشت نيست،‌ اما فردي که گرفتار آن شده، کاملا بخشودني است و در اين مورد بايد، حساب گناه و گناهکار را از هم جدا كرد. خطاکار و گناهکار، کاملا قابل بخشش هستند و بايد اين مساله را در نوع کلام و رفتار خود،‌ رعايت كرد. خانواده‌ها، نبايد با کلام هيجاني و عاطفي شديد، فرد گرفتار را تخريب کنند.

مثلا بيان عبارت‌هايي مانند «تو اصلا آدم نيستي»، «تو درست‌شدني نيستي» و…. در هر مرحله‌اي از ترک، باعث زير سوال رفتن شخصيت و هويت فرد مي‌شود و کار ترک او را دچار اختلال مي‌کند. به‌عبارت ساده‌تر، استفاده از لحن و کلام نادرست و نابجا، فرد را به کسب موفقيت در ترک مواد، بدبين مي‌کند. با اين حساب، خانواده‌ها بايد ابتدا خودشان شخصيت قوي و محکمي داشته باشند تا بتوانند به هدف نهايي‌شان برسند. آنها بايد بدانند درمان اعتياد، درماني طولاني است و تنها به دارودرماني محدود نمي‌شود، بلکه حمايت همه‌جانبه عاطفي و رواني خانواده فرد را هم مي‌طلبد.

تغييرات را به رويش بياوريد

هرچند افراد گرفتار در دام مخدرها و محرک‌ها،‌ از انواع مختلف تيپ‌هاي شخصيتي هستند اما مي‌توان گفت معمولا بيشتر آنها، جزو ايده‌آل‌گرا‌ها محسوب مي‌‌شوند و انتظار بالايي از زندگي دارند. از طرف ديگر، تحمل ناکامي در اين افراد هم پايين است و چندان واقع‌بين نيستند بنابراين رفتار و کلام اطرافيان بايد به‌گونه‌اي باشد که براي شروع ترک، حين ترک و بعد از ترک، واقع‌بيني را در آنها تقويت كند و تحمل ناکامي را در آنها بالا ببرد. بايد بازخورد موفقيت‌هاي اين افراد را به آنها داد.

مثلا اگر همسر، فرزند يا هرکدام از اعضاي خانواده شما، ‌تصميم به ترک گرفتند و مدتي تجربه پاکي را پشت سر گذاشتند،‌ حتما به او بگوييد «تو چقدر بهتر شدي»، «چقدر رنگ و رويت بهتر شده»،‌ «چقدر دوست‌داشتني‌تر شدي» و… بيان اين جملات، مي‌تواند به فرد بفهماند ديگران متوجه تغييرات مثبت او شده‌اند و همين مساله، اثر رواني بسيار مثبت و انگيزه‌بخشي براي او خواهد داشت. البته، خانواده‌ها بايد انتظار لغزش‌هاي احتمالي در ترک را هم داشته باشند و در برابر اين لغزش‌ها با گفتن عبارت‌هايي مانند «ديدي تو درست‌شدني نيستي»، واکنش نشان ندهند. خانواده بايد براي ترک، صبر و تحمل داشته باشند و کمي به بيمار خود، فرصت و اعتماد بدهند. از اين رو، شرکت در جلسات خانواده‌درماني به خانواده تمام افراد گرفتار در دام اعتياد، توصيه مي‌شود. درنهايت، مي‌توان اينطور نتيجه گرفت که لحن کلام و نوع رفتار ما مي‌تواند نتيجه مستقيمي در تسريع روند ترک يکي از اعضاي خانواده‌مان داشته باشد. اين افراد، به تقويت اعتمادبه‌نفس، حمايت رواني، حمايت کلامي و همدلي براي ترک نياز دارند.

 

فروش ویژه انواع تخت تیلت تیبل وینکل پلاس

 

منبع-مجله زندگی مثبت


منبع: https://www.hidoctor.ir/27658_%da%a9%d9%85%da%a9-%d8%a8%d9%87-%d8%b4%d8%ae%d8%b5-%d9%85%d8%b9%d8%aa%d8%a7%d8%af-%d8%a8%d8%a7%db%8c%d8%af-%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%d8%a8%d8%a7%d8%b4%d8%af.html/
تجهیزات پزشکی وینکل پلاس

وینکل...
ما را در سایت وینکل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وینکل winkel بازدید : 162 تاريخ : يکشنبه 28 فروردين 1401 ساعت: 23:22

کشش یک پا: حرکت قیچی مانند: حرکت Criss Cross: تمرینات ورزشی مخصوص سوزاندن چربی کمر

 

برای سوزاندن چربی اطراف کمر می توانید از برخی حرکات ورزشی کمک بگیرید، در این بخش می خواهیم شما را با نحوه انجام دادن این حرکات ورزشی آشنا کنیم، چربی های اطراف کمر می توانند تناسب اندام ما را به هم بزنند، تنها با انجام دادن روزی 5 بار از هر یک از حرکات ورزشی زیر می توانید اندامی زیبا و کمری خوش فرم داشته باشید.

 

 

زمانی که انجام تمرینات ورزشی را فراموش می کنیم یا زندگی پر مشغله ای داریم، چربی های مصرفی در اطراف کمر جمع می شود. برای اینکه بتوانید از شر چربی های کمری خلاص شوید تمریناتی که در این مقاله بیان می کنیم را دنبال نمایید. کار خود را با ۵ تکرار از هر تمرین ورزشی آغاز کنید و سپس هر کدام را تکرار نمایید.

کشش یک پا:

به پشت بخوابید و سپس یک زانوی خود را به سمت قفسه سینه بیاورید و خم کنید. سر، گردن و شانه خود را به سمت بالا ببرید و به هسته بدن خود نگاه کنید. به جای اینکه زانوی خود را به سمت شانه بکشید، کار خود را توسعه دهید و آن را نه تنها از هسته بدن بلکه از پایین پای خود بکشید.

جهت مشاهده و خرید انواع ماشین بیهوشی کلیک کنید

حرکت قیچی مانند:

بر روی پشت خود بخوابید و دو پای خود را صاف نگه دارید. یکی از پاهای خود را بلند کنید. اگر نتوانستید بلند شوید و زانوی خود را بگیرید، کافیست ران یا قسمتی از پا را با دست بگیرید. زیاد به خودتان فشار نیاورید. پای دیگر خود را تا جایی که می توانید صاف نگه دارید و سپس آن را تعویض نمایید. برای اینکه بتوانید هسته بدن را در طول تمرین درگیر سازید،سر، گردن و شانه را بالا کنید.

حرکت Criss Cross:

به پشت بخوابید و دستان خود را پشت سر ببرید و آرنجتان را همانند شکل نگه دارید. همانند تمرین کشش یک پا، یکی از پاها را خم کنید و دیگری را صاف نگه دارید. سپس پای خم شده را به سمت قفسه سینه بیاورید. اطمینان حاصل کنید که از طرف هسته بدن خود را می چرخانید. حالا پای خود را عوض کنید.

حرکت قیچی با چرخش:

در این تمرین باید حرکت قیچی مانند را با چرخش ترکیب کنید. به پشت بخوابید. یکی از پاهای خود را صاف نگه دارید و آن یکی را بلند کنید. دستان خود را پشت سر ببرید. بعد از چند ثانیه پای خود را عوض کنید.

 

فروش ویژه انواع تخت بیمارستانی الکتریکی وینکل پلاس

 

مجله سلامت


منبع: https://www.hidoctor.ir/238965_%d8%aa%d9%85%d8%b1%db%8c%d9%86%d8%a7%d8%aa-%d9%88%d8%b1%d8%b2%d8%b4%db%8c-%d9%85%d8%ae%d8%b5%d9%88%d8%b5-%d8%b3%d9%88%d8%b2%d8%a7%d9%86%d8%af%d9%86-%da%86%d8%b1%d8%a8%db%8c-%da%a9%d9%85%d8%b1.html/
تجهیزات پزشکی وینکل پلاس

وینکل...
ما را در سایت وینکل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وینکل winkel بازدید : 133 تاريخ : يکشنبه 28 فروردين 1401 ساعت: 23:19

روغن سویا چیست؟ ارزش غذایی روغن سویا روغن سویا چه خواصی دارد؟ فواید و مضرات روغن سویا برای بدن

 

تاریخ ارسال : ۲۸ دی ۱۴۰۰

سویا گیاهی است دارای دانه‌های لوبیایی شکل که حاوی مواد مغذی فراوانی است. گاهی از سویا به‌عنوان جایگزین گیاهی گوشت قرمز یاد می‌شود. از دانه‌های سویا روغن نیز گرفته می‌شود. در این مطلب از مطالب پزشکی سایت سیب ابتدا می‌بینیم روغن سویا چه خواصی دارد و در پایان نیز می‌بینیم که عوارض روغن سویا چیست.

فهرست مطالب

  • روغن سویا چیست؟ارزش غذایی روغن سویا
  • ارزش غذایی روغن سویا
  • روغن سویا چه خواصی دارد؟روغن سویا برای سلامت قلب و عروقروغن سویا از منابع کدام ویتامین است؟روغن سویا منبعی غنی از امگا ۳ و ۶ استجلوگیری از پوکی استخوانخواص روغن سویا برای پوستراحتی استفاده و جذب روغن سویا
  • روغن سویا برای سلامت قلب و عروق
  • روغن سویا از منابع کدام ویتامین است؟
  • روغن سویا منبعی غنی از امگا ۳ و ۶ است
  • جلوگیری از پوکی استخوان
  • خواص روغن سویا برای پوست
  • راحتی استفاده و جذب روغن سویا
  • عوارض روغن سویا چیست؟آیا روغن سویا چاق کننده است؟
  • آیا روغن سویا چاق کننده است؟
  • روغن سویا تراریخته چیست؟

روغن سویا چیست؟

همان‌ طور که گفتیم، روغن سویا یک روغن گیاهی است که از دانه‌های سویا به دست می‌آید و یک روغن همه‌کاره است و کاربردهای مختلفی دارد. روغن سويا براي سرخ كردن و برشته‌کردن استفاده می‌شود. همچنین از روغن سویا در پخت و پز هم می‌توان استفاده کرد.

اسیدهای چرب موجود در روغن‌ها بعد از رسیدن به دمای خاصی، که به آن نقطۀ دود گفته می‌شود، شروع به تجزیه‌شدن و اکسیدشدن می‌کنند و باعث ایجاد ترکیبات مضری می‌شوند. هرچه نقطۀ دود بالاتر باشد آن روغن در دمای بالاتری اکسید می‌شود و در واقع بیشتر می‌توان از آن در پخت‌وپز در دمای بالا استفاده کرد.

جهت مشاهده و خرید انواع استندینگ برد (تخت ایستا) کلیک کنید

نقطۀ دود روغن سویا حدود ۲۳۰ درجه سانتیگراد است که آن را به گزینه‌ای مناسب برای سرخ‌کردن و پخت‌وپز تبدیل می‌کند.

ارزش غذایی روغن سویا

در هر ۱۰۰ گرم روغن سویا، ۱۶ گرم چربی اشباع‌شده، ۲۳ گرم چربی با یک کربن اشباع‌نشده و ۵۸ گرم چربی با چند کربن غیراشباع وجود دارد.

اسیدهای چرب اصلی موجود در روغن سویا عبارت‌اند از: آلفا لینولنیک اسید (۷ تا۱۰ درصد)، لینولئیک اسید (۵۱ درصد) و اولئیک اسید (۲۳ درصد) که اشباع ‌نشده‌اند.

روغن سویا حاوی اسیدهای چرب اشباع‌شده استئاریک (۴ درصد) و پالمیتیک اسید (۱۰ درصد) نیز هست.

البته باید توجه داشت که، باتوجه‌به روش‌های مختلف فراوری و تصفیه، ممکن است در درصدهای بالا در نمونه‌های مختلف تفاوت وجود داشته باشد.

جهت مشاهده و خرید انواع دستکش نیتریل نیتکس کلیک کنید

روغن سویا چه خواصی دارد؟

همان ‌طور که گفتیم، روغن سویا نقطۀ دود بالایی دارد که این مورد کاربرد آن را بسیار گسترده می‌کند. حال ببینیم برای بدن ما، روغن سویا چه خواصی دارد.

روغن سویا برای سلامت قلب و عروق

روغن سویا سرشار از اسیدهای چربی است که چندین اتم کربن اشباع‌نشده دارند. مصرف اسیدهای چرب اشباع‌نشده باعث کاهش LDL (کلسترول بد) و افزایش HDL (کلسترول خوب) می‌شوند. به‌این‌ترتیب، باعث بهبود سلامت قلب و عروق و کاهش فرایند آترواسکلروز (تجمع رسوبات چربی و سایر عناصر خونی در سرخرگ‌ها‌ی بدن که عبور جریان خون را دشوار می‌کند.) می‌شود.

روغن سویا از منابع کدام ویتامین است؟

شاید با شنیدن خواص زیادی که برای روغن سویا گفته می‌شود این سؤال برایتان پیش آمده باشد که روغن سویا از منابع کدام ویتامین است.

 

جهت مشاهده و خرید انواع کیف برزنتی کلیک کنید

 

یک قاشق غذاخوری از روغن سویا حدود ۲۵ میکروگرم ویتامین k دارد که حدود ۲۰ درصد از نیاز روزانۀ ما را تشکیل می‌دهد. ویتامین k نقش مهمی در متابولیسم استخوان و تنظیم انعقاد خون دارد.

روغن سویا حاوی مقادیر مناسبی از ویتامین‌های A ،E و C است که این ویتامین‌ها در سراسر بدن نقش‌های متابولیکی مهمی را بر عهده ‌دارند.

 

روغن سویا منبعی غنی از امگا ۳ و ۶ است

روغن‌های امگا ۳ نقش مهمی در سلامت قلب و عروق و بهبود عملکرد سیستم ایمنی دارند. همچنین باعث کاهش التهاب می‌شوند.

روغن سویا دارای مقادیر زیادی از اسیدهای چرب امگا ۶ است. هر دو اسیدهای چرب امگا ۳ و ۶ برای سلامت ما ضروری هستند.

 

مشخصات و قیمت انواع تجهیزات پزشکی و سلامت

 

جلوگیری از پوکی استخوان

روغن سویا حاوی ایزوفلوویدهای خوب به نام فیتواستروژن است که خواصی مشابه استروژن دارد. استروژن یک هورمون در بدن زنان و مردان است که عملکردهای مختلفی دارد ازجمله حفظ سلامت و استحکام استخوان‌ها.

در سطح استروژن موجود در بدن زنان بعد از یائسگی کاهش چشمگیری رخ می‌دهد که باعث ایجاد پوکی استخوان می‌شود. روغن سویا با افزایش سطح استروژن موجب تقویت استخوان‌ها و پیشگیری از پوکی استخوان می‌شود.

باید توجه داشت که، مقادیر بالای استروژن در بدن مردان موجب بروز عوارضی مثل ژنیکوماستی (بزرگ‌شدن پستان‌ها) می‌شود. البته به‌طور طبیعی مقدار کمی استروژن در بدن مردان وجود دارد که برای سلامت بدن ضروری است.

خواص روغن سویا برای پوست

در بیشتر فراورده‌های مراقبت از پوست (مانند انواع لوسیون‎‌ها، ژل‌ها و کرم‌ها) معمولاً از روغن سویا استفاده می‌شود. طبق مطالعات انجام‌شده مشخص ‌شده است، که روغن سویا برای پوست خواص زیادی دارد.

 

فروش ویژه انواع ژل ضد عفونی کننده وینکل پلاس

 

استفاده از روغن سویا موجب حفظ رطوبت پوست و کاهش التهاب ناشی از تابش اشعۀ فرابنفش می‌شود. همچنین به‌علت داشتن مقادیر زیاد ویتامین E، این روغن می‌تواند به ترمیم و بهبود وضعیت پوست کمک کند.

روغن سویا برای مو نیز خواص زیادی دارد ازجمله: بهبود وضعیت فولیکول موها و حفظ رطوبت موها که باعث حالت‌پذیری و جلوگیری از شکستگی موها می‌شود.

 

راحتی استفاده و جذب روغن سویا

روغن سویا طعمی خنثی دارد و تقریباً بدون بو است که باعث می‌شود بتوان از این روغن تقریباً در هر دستور غذایی استفاده کرد.

جذب روغن سویا به مواد غذایی هنگام سرخ‌کردن، به‌دلیل اینکه نقطۀ دود بالایی دارد، نسبت به بیشتر روغن‌های گیاهی کم‌تر است و این نکته روغن سویا را به یک گزینۀ سالم برای پخت‌وپز تبدیل می‌کند.

 

مشخصات و قیمت انواع پاراوان پزشکی

 

عوارض روغن سویا چیست؟

تا اینجای مطلب درمورد خواص روغن سویا صحبت کردیم؛ اما، ببینیم عوارض روغن سویا چیست.

باوجود مزایای زیادی که روغن سویا دارد، مصرف منظم، زیاد یا روزانۀ روغن سویا ممکن است موجب ایجاد تأثیرات منفی بر سلامت بدن شود.

روغن سویا مقادیر زیادی از چربی‌های امگا ۶ دارد. باتوجه‌به اینکه، میزان روغن‌های امگا ۶ در اغلب مواد غذایی بیشتر است؛ این تعادل‌نداشتن بین روغن‌های امگا ۳ و ۶ ممکن است موجب ایجاد التهاب مزمن شود.

در مطالعه‌ای که روی موش‌ها انجام شد، نشان داد که مصرف روغن سویا در مقایسه با روغن نارگیل موجب تغییرات متابولیکی، افزایش چربی بدن و افزایش قند خون می‌شود.

بهتر است در رژیم غذایی توازن مناسبی بین اسیدهای چرب امگا ۳ و ۶ برقرار باشد و منابع چربی رژیم غذایی محدود به امگا ۶ نباشد.

 

مشخصات و قیمت انواع فشارسنج

 

آیا روغن سویا چاق کننده است؟

درکل مصرف زیاد چربی‌ها و روغن‌ها به‌دلیل اینکه کالری بیشتری در وزن یکسان (نسبت به مواد غذایی دیگر) تولید می‌کنند موجب افزایش وزن می‌شود.

همان ‌طور که گفتیم، روغن سویا مقادیر بیشتری امگا ۶ نسبت به امگا ۳ دارد. براساس مطالعات انجام‌شده، در نمونه‌های حیوانی مصرف طولانی‌مدت روغن سویا موجب تغییر متابولیک و افزایش چربی شکمی می‌شود.

البته هنوز کاملاً نمی‌توان بر این موارد استناد کرد و تحقیقات بیشتری لازم است‌‌.

روغن سویا تراریخته چیست؟

برای پاسخ به این سؤال که، روغن سویا تراریخته چیست، ابتدا ببینیم تراریخته به چه معناست و به چه چیزی تراریخته گفته می‌شود.

 

فروش ویژه انواع ترالی اتاق عمل وینکل پلاس

 

ویژگی‌های هر سلول زنده را مادۀ وراثتی آن تعیین می‌کند. در مهندسی ژنتیک و کشاورزی، با استفاده از تکنولوژی و روش‌هایی خاص، در مادۀ ژنتیکی سلول‌های گیاهی تغییراتی ایجاد می‌شود تا یک ویژگی از آن اصلاح شود یا بهبود یابد.

روغن سویا تغییر ژنتیک یافته، روغنی است که از سویاهای تراریخته به دست می‌آید. این سویاها اصلاح شده‌اند تا روغن بیشتری داشته باشند. در سال ۲۰۱۴، حدود ۸۲ درصد از کل سطح کشت سویا را سویای تراریخته تشکیل می‌داد.

 

پرسش‌وپاسخ

  • روغن سویا چیست؟ روغن سویا از دانه‌های گیاه سویا به دست می‌آید و یک روغن خوب و مناسب برای پخت‌وپز و سرخ‌کردن است.
  • روغن سویا از منابع کدام ویتامین است؟ روغن سویا مقادیر زیادی ویتامین D, A، E و K دارد.
  • روغن سویا تراریخته چیست؟ روغن سویا تراریخته روغنی است که از دانه‌های سویایی، که اصلاح ژنتیک شده است، استخراج می‌شود.

 

منابع

 

جهت مشاهده و خرید انواع تری قالبگیری کلیک کنید

 

https://www.healthline.com

https://www.lybrate.com


منبع: https://seebmagazine.com/benefits-and-harms-of-soybean-oil-for-the-body/
تجهیزات پزشکی وینکل پلاس

وینکل...
ما را در سایت وینکل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وینکل winkel بازدید : 327 تاريخ : يکشنبه 28 فروردين 1401 ساعت: 23:13

 

اسید فولیک و نحوه استفاده از آن توسط اقوام مختلف جهان رابطه بین قومیت و مصرف اسید فولیک در دوران بارداری

 

این مطالعه نشان می دهد زنان باردار اقلیت های قومی کمتر احتمال دارد در دوران بارداری از مکمل اسید فولیک بعنوان یک ابزار پیشگیرانه در برابر نقایص جنین استفاده کنند. به زنان باردار توصیه می شود از مکمل اسید فولیک به منظور پیشگیری از نقایص لوله ی عصبی نوزاد استفاده کنند.شکل ناقص لوله ی عصبی ، ویژگی اصلی نقایص تولد نظیر اسپینا بفیدا و بی مغزی است.استفاده از مکمل اسید فولیک به طور قابل توجهی خطر بدشکلی لوله ی عصبی را کاهش می دهد.

 

 

 

اسید فولیک و نحوه استفاده از آن توسط اقوام مختلف جهان

در نروژ ، به زنان توصیه می شود ، در فاصله ی یک ماه قبل از بارداری تا سه ماه بعد از تشکیل جنین مکمل اسید فولیک مصرف کنند.علیرغم این توصیه ها مطالعات قبلی نشان داد تنها ۱۲ درصد از زنان نروژی مکمل اسید فولیک را قبل از بارداری استفاده می کنند اما حداقل ۷۰ درصد آنها تا حدودی در دوران بارداری این مکمل را استفاده می کنند.مطالعات قبلی همچنین نشان داد زنان مهاجر غیر غربی در مقایسه با زنان غربی کمتر احتمال دارد مکمل اسید فولیک را مصرف کنند.پژوهشگران نروژی مطالعه ی جدیدی را برای بررسی این پدیده با استفاده از طبقه بندی های بیشتر مختص به گروه های قومی و برای سازگاری با عوامل موثر بیشتر مثل سطح تحصیلات و مهارت های زبان انجام دادند.کارهای آنها در مجله ی بارداری و تولدِ BMC در ماه می ۲۰۱۷ چاپ شده است.

 

فروش ویژه انواع پاراوان پارچه ای وینکل پلاس

 

در این مطالعه که از نوع هم گروهی است، تعداد ۸۱۱ زن غیر دیابتی سالم از گروه های قومی اصلی در اسلو انتخاب شدند. شرکت کنندگان در مطالعه زنان بارداری بودند که برای مراقبت های پیش از تولد به کلینیک بارداری مراجعه کرده بودند.با زنان در هفته ی ۱۷-۱۹ بارداری در مورد سابقه ی مصرف مکمل اسید فولیک و اطلاعات زمینه ای مثل قومیت سطح تحصیلات و مهارت در زبان نروژی مصاحبه شد.در صورت نیاز از مترجم نیز استفاده شد.

 

 

قومیت در ۵ گروه طبقه بندی شد: اروپایی/آمریکای شمالی، خاورمیانه ای، آفریقایی، جنوب آسیایی و شرق آسیایی.از زنان اروپایی/ امریکای شمالی بعنوان مرجع مقایسه استفاده شد. به منظور تعیین اثر عوامل گیج کننده بر ناهمخوانی مصرف میان گروه های قومی، چندین مدل و آزمون آماری برای کنترل داده ها بکار گرفته شد.

قبل از بارداری، استفاده از مکمل اسید فولیک در بین گروه اروپایی/ امریکایی نسبت به گروه های اقلیت بالاتر بود(۱/۳۰ درصد در مقابل ۱/۷ تا ۶/۱۳ درصد). در طول بارداری ، این روند ادامه داشت(۷/۶۵ درصد در مقابل ۴۲/۲۹ درصد). اما در میان زنان تحصیلکرده از نظر مصرف مکمل اسید فولیک تفاوت آشکاری در میان گروه های قومی وجود نداشت.به طور کلی، زنان با سطح تحصیلات پایین تر و مهارت زبان پایین تر ، کمتر احتمال دارد از مکمل اسید فولیک استفاده کنند.

در این مطالعه مهارت پایین تر در زبان نروژی ممکن است در سوگیری اطلاعاتی دخیل باشد ، زیرا احتمال دارد زنان این گروه علیرغم استفاده از مترجم سوالات مطالعه را درست متوجه نشده باشند. محدودیت دیگر این مطالعه استناد به داده های گزارش شخصی استفاده از مکمل بود که ممکن است کاملاً با تاریخ های دقیقی که زنان شروع به مصرف مکمل کرده یا مصرف را متوقف کرده اند ، منطبق نباشد.

 

فروش ویژه انواع تخت ماساژ پرتابل وینکل پلاس

 

بر مبنای این مطالعه ، پژوهشگران چند توصیه ی مختصر سلامت عمومی ارائه کردند. زنان گروه های اقلیت در سنین بارداری بعنوان گروه های اولویت برای کمپین های آگاهی در مورد مصرف اسید فولیک تشخیص داده شوند.به منظور افزایش مصرف مکمل در این گروه های اقلیت، اطلاعات باید به زبان قابل فهم آنها ارائه شود.نهایتاً به دلیل اینکه زنانی که برای بارداری برنامه ریزی نکرده اند کمتر احتمال دارد مصرف زودهنگام مکمل اسید فولیک را آغاز کنند، کمپین های سلامت عمومی باید بر مصرف این مکمل در زنان سنین بارداری تاکید کند.

 

سایت پزشکی و مجله سلامتی راستینه

 

  • medicalnewsbulletin

منبع تصاویر 

  • medicalnewsbulletin
  • media.npr
  • s2.hdstatic

 

 

فروش ویژه انواع تیغ بیستوری وینکل پلاس

 

 


منبع: https://rastineh.com/ethnicity-and-folic-acid-supplement-use-during-pregnancy/
تجهیزات پزشکی وینکل پلاس

وینکل...
ما را در سایت وینکل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وینکل winkel بازدید : 151 تاريخ : يکشنبه 28 فروردين 1401 ساعت: 23:10

پیامدهای افراط در تذکر و وسواس در نوجوانان آیا نوجوان در این دوره ، به تناسب اندام می اندیشد ؟ پیامدهای افراط درتذکر و درس اخلاق به نوجوانان!

 

یکی از مشکلات اصلی در ارتباط بین والدین با نوجوانان این است که معمولا والدین، شرایط دوران نوجوانی خود را با نوجوانان ، در حال حاضر مقایسه می کنند و اصرار دارند که الگوها و معیارهای مورد نظرشان مو به مو اجرا شود.

 

پیامدهای افراط در تذکر و وسواس در نوجوانان

والدین معتقدند که آنها حرف گوش کن تر بوده اند ، در حالی که به هر حال دوره ها عوض شده و والدین امروزی طوری فرزندانشان را تربیت می کنند که در جامعه مستقل باشند و بعد انتظار دارند نوجوان کاملا به حرف آنها گوش دهد و در اصطلاح ، بله قربان گو باشد. زندگی جوانان امروز بسیار متفاوت با گذشته است . نوجوانان امروز حواسشان به گفتار والدین است و میخواهند بدانند این گفتار ، استقلال آنها را زیر سوال می برد و تحقیر شان می کند یا نه؟ والدین امروزی معتقدند حرفی نمی زنند که کودک یا نوجوان ناراحت شود ولی خود متوجه نیستند و برخی صحبت ها واقعا برای نوجوان سنگین و آزاردهنده است. برخی مادران چشم غره می روند یا مثلا می گویند : قرار بود نخوری… چقدر می خوری… هیکلت زشت شده … گلابی شدی ، شلواری که دوست داری از پات بالا نمی یاد … دوستانت را ببین و … تحقیر و مقایسه لحنی نیست که به واسطه آن والدین بتوانند نوجوان را تحت تاثیر خود قرار دهند. تمام نوجوانان در پایان نوجوانی و با ورود به دانشگاه متوجه اضافه وزن خود می شوند و تلاش می کنند، لاغر شوند. گاهی این کار برای نوجوان سخت است و والدین با گفتن جملاتی مانند اینکه ما که به تو گفتیم … کار را خراب تر می کنند . این جملات اثر منفی دارد. قرار است والدین کنار فرزندانشان باشند و نباید با تحقیر و توهین ، آنها را به سمتی بکشند که معتقدند به نفع آینده شان است … زیرا نوجوان با استدلال هایی که دارد، نمی تواند این موضوع را بپذیرد.

 

مقاله مرتبط : انواع اندام بانوان و لباس های مناسب آنها

 

جهت مشاهده و خرید انواع پاراوان بیمارستانی کلیک کنید

 

 

 

آیا نوجوان در این دوره ، به تناسب اندام می اندیشد ؟

نوجوانان در این دوره ، از خوردن تنقلات در کنار هم لذت می برند و به دلیل استرس هایی که دارند به دنبال مصرف مواد غذایی چرب و شور یا شیرین هستند. از افراط درتذکر برای درس خواندن کلافه اند و درس اخلاق برای سبک پوشش و نظافت شخصی ، گریه ی آنها را در می آورد . گاهی با کوچکترین انتقاد مانند ابر بهار اشک می ریزند و شکایت رفتار والدین را پیش مادربزرگ می برند . بابا زور میگه : این پوستر فلان بازیگر رو چرا زدی به دیوار اتاق ؟ یا تلفنم رو دائم چک میکنه … مامان میگه رژ لب پررنگ زدی ، فوری پاکش کن . چرا جوراب نپوشیدی ؟ و بابام میگه اگه اینکار رو نکنم تو جمع ، منو ضایع میکنه .

 

 

جهت مشاهده و خرید انواع شیردوش مدلا کلیک کنید

چگونه باید عمل کرد ؟

نوجوانان ، به اعتقاد خودشان دلایل منطقی دارند و گفتار والدین هم جالب نیست و آن را نمی پذیرند. اگر نوجوان شما کاری می کند که به ضررش است غیر مستقیم به او بگویید. به جای اینکه به اندامش اشاره کنید، بگویید: فلان لباس زیباست ولی به سایز فلان می خورد … می توان نوع تغذیه و عادت های غذایی را در خانه اصلاح کرد. به این موضوع هم توجه داشته باشید که گاهی اشکال از رفتار ما والدین است.

نکته : گاهی نیز والدین در کودکی فرزندشان را بیش از حد تغذیه می کنند و بعد که به مرز چاقی رسید، او را از خوردن منع می کنند. گاهی هم انتظار دارند در خانه مواد غذایی پرکالری باشد اما کودک نخورد. اگر متوجه شدید نوجوانتان در حال خوردن چیپس و پفک است، حرفی نزنید. نگویید: آنقدر بخور تا چاق شوی و دو روز دیگر در خیابان مسخره ات کنند… این جملات واقعیاتی است که من از زبان خیلی از مراجعان شنیده ام.

 

والدین چگونه باید از اضافه وزن صحبت کنند ؟

والدین بهتر است بگویند : به هر حال عزیزم به جایی میرسی که بخواهی وزنت را کم کنی اما اگر الان کمکی از دست من برمی آید، بگو. من در کنارتم. مرتب به نوجوانان در مهمانی ها یا وقتی با دوستانشان بیرون می روند نگویید: نخور… بلکه سعی کنید در خانه تغذیه آنها را اصلاح کنید. به هر حال نوجوان برای خودنمایی در سنی است که به این نتیجه می رسد که باید وزنش را کم کند. وقتی به این نقطه رسید که کاهش وزن مطلوب است به او کمک کنید. گفتن نرو، نخور و نکن ، به نوجوان باعث می شود گمان کند قصد محدود کردن او را دارید. زدن بعضی حرف ها به نوجوان باعث می شود خیلی سریع به او بر بخورد. نوجوان تحریک پذیر است. ملاحظه کنید و حتما غیر مستقیم به فرزندتان بگویید اضافه وزن دارد و باید لاغر کند. با گفتن جملاتی که بار تحقیر و تمسخر دارد، نوجوان را آزار ندهید. حتی می توانید به او پیشنهاد بدهید با هم پیاده روی کنید یا به کلاس ورزش بروید. افراط در تذكر دادن ، باعث تفکر وسواسی در نوجوان می شود و حتی اگر لاغر کند، بعد دچار اختلالات کم خوری خواهد شد تا مبادا مجدد چاق شود.

 

فروش ویژه انواع ترالی اورژانس وینکل پلاس

 

 

مقاله مرتبط : اگر می خواهی زنی موفق باشی!

 

 

  • کتابخانه راستینه
  • دکتر پروین ناظمی

منبع تصاویر 

  • middleearthnj
  • whatinindia
  • health.usnews
  • slate

 

 

جهت مشاهده و خرید انواع تخت تشریح جسد کلیک کنید

 

 


منبع: https://rastineh.com/the-extreme-outcomes-in-teaching-and-ethics-to-teens/
تجهیزات پزشکی وینکل پلاس

وینکل...
ما را در سایت وینکل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وینکل winkel بازدید : 149 تاريخ : يکشنبه 28 فروردين 1401 ساعت: 23:06

۱. روند کاهش وزنتان را کامل کنید همچنین بخوانید: خواص زعفران برای سلامتی ۲. به طبیعت نگاه کنید راه های افزایش سلامتی بدن با رعایت سبک زندگی سالم

 

 

یک نقل قول از چین باستان، که منسوب به فیلسوف «لائو تزو» است می‌گوید: «یک سفر چند هزار مایلی، تنها با یک قدم آغاز می شود.»

مطمئنا درست است. اما چند نفر از ما اهمیت تلاش‌های اولیه را فراموش می‌کنیم! ما اغلب بجای اینکه چیزهای امکان پذیر را بعنوان هدفمان انتخاب کنیم،  بیش از حد روی چیزهای بزرگ تمرکز می‌کنیم. ما به سرعت به جلو حرکت می‌کنیم، تصمیم می‌گیریم که بدن، شغل و روابطمان را تغییر دهیم و در نهایت،  هرگز به هدفمان نمی‌رسیم. اهداف بلند مدت و بزرگ را کنار بگذارید و چیزهای کمتر و کوچکتری انتخاب کنید.

کریستین کارتر،  دکتر و جامعه شناس مرکز علوم دانشگاه کالیفرنیا می‌گوید: موفقیت‌های کوچک، اغلب منجر به موفقیت‌های بزرگتر می‌شوند و می‌توانند پایه و اساس یک تغییر اساسی باشند.

دلایل آن می‌تواند مستقیم (بیشتر خوابیدن و رابطه جنسی بیشتر، هر دو می‌توانند برای سلامتی مفید باشند) یا غیر مستقیم (یک انتخاب مثبت می‌تواند برای انجام کارهای دیگر به ما انگیزه دهد) باشد. بنابراین به توصیه‌هایی که باعث افزایش سلامتی و شادی شما می‌شوند، توجه کنید: قدم‌های کوچک که می‌تواند در این سال و سال‌های دیگر، تاثیر بزرگی روی ذهن، بدن و روح شما داشته باشد.

۱. روند کاهش وزنتان را کامل کنید

 

مشخصات و قیمت انواع سوند یکبار مصرف

 

آمار نشان می دهد که کاهش وزن در صدر فهرست تصمیماتی قرار دارد که مردم اتخاذ می‌کنند. اگر این کار، جزئی از لیست برنامه‌های امسال شما هم هست، یک یا چند گزینه‌ی گیاهی را که می‌تواند به افزایش شانس موفقیتتان کمک کند، بررسی کنید.

بعنوان مثال، معلوم شده که کتون موجود در تمشک (که یک ترکیب تولید شده توسط تمشک قرمز است) می‌تواند باعث افزایش از دست دادن چربی شود و همچنین جلوی تجمع چربی‌ها را بگیرد و مقدار زیادی آنتی اکسیدان دارد که در برابر آسیب سلولی و بیماری هم از ما محافظت می‌کند.

همچنین مشخص شده که زعفران جلوی اشتها را می‌گیرد و باعث افزایش سطح سروتونین می‌شود – هورمونی که خلق و خو، خواب و اشتها را کنترل می‌کند – و اما قهوه! البته نه به شکلی که شما فکر می‌کنید. تحقیقات اخیر که در نشریه‌ی دیابت، سندرم متابولیک و چاقی منتشر شده است، نشان داده که افراد مورد آزمایشی که عصاره دانه‌ی قهوه مصرف کردند، در طول دوره‌ی مطالعه ۲۲هفته‌ای، بطور متوسط ۸کیلو وزن کم کرده‌اند.

همچنین بخوانید: خواص زعفران برای سلامتی

لیندسی دانکن، پزشک و متخصص تغذیه مشهور در آستین تگزاس می‌گوید: یک ترکیب طبیعی بسیار فعال به نام «اسید کلروژنیک» با مهار ترشح گلوکز در بدن، اینکار را انجام می‌دهد، و باعث می‌شود که از چربی بعنوان سوخت استفاده شود (چربی سوزی). این دو مکانیزم ترکیبی، برای جلوگیری از جذب چربی و از بین بردن وزن اضافه باهم همکاری می‌کنند.

۲. به طبیعت نگاه کنید

 

جهت مشاهده و خرید انواع صندلی انتقال بیمار کلیک کنید

 

تحقیق درباره‌ی اینکه گذراندن وقت در فضای طبیعی بیرون از خانه چه فوایدی برای سلامتی دارد، همچنان ادامه دارد، مخصوصا توسط پژوهشگران ژاپنی. بطوریکه بعضی از شرکت‌های ژاپنی شامل «جنگل تراپی» برای سلامتی کارکنانشان هستند و در جنگل‌های ژاپن برنامه‌های سلامتی با معاینات رایگان وجود دارد.

در یک مطالعه که توسط موسسه تحقیقات محصولات جنگلی و جنگلداری در ژاپن انجام شد، مشخص شد که گذراندن وقت در محیط‌های جنگلی باعث سطوح پایین‌تر از کورتیزول (هورمون استرس)، آهسته شدن ضربان قلب، کاهش فشار خون و احساس آرامش بیشتر می‌شود.

دیگر مطالعات ژاپنی نشان داده‌اند که پیاده روی در جنگل به کنترل سطح قند خون (نه فقط بخاطر اینکه نوعی ورزش است) و افزایش پروتئین‌های ضد سرطانی و همچنین تقویت ایمنی سلول‌های کشنده‌ی طبیعی کمک می‌کند. «سارا سیمپرمن» که یک پزشک درمان طبیعی در شهر نیویورک است، می‌گوید: توضیح کامل درباره‌ی مزایای جنگل تراپی سخت است اما مناظر سرسبز، صدای آرام رودخانه‌ها و آبشارها و رایحه‌ی چوب،گیاهان و گلها، همه در این اکوسیستم پیچیده نقشی ایفا می‌کنند.

جنگل تراپی، مثال خوبی است از اینکه چطور سلامت ما به سلامت محیط طبیعی اطرافمان وابسته است، همچنین یک دلیل عالی برای پیاده روی در جنگل است. سیمپرمن می‌گوید: اگر نمی‌توانید به جنگل بروید، می‌توانید چنین محیطی را در خانه ایجاد کنید، از طریق نگهداری از گیاهان آپارتمانی، گوش دادن به سی‌دی‌های طبیعت و استفاده از روغن با کیفیت و ۱۰۰درصد خالص درخت سرو، کاج، صنوبر یا سرو کوهی.

گیاهان آپارتمانی برای سلامتی ما نیز مفیدند زیرا به پاکسازی هوا و جداسازی مواد شیمیایی مضر مانند بنزن، فرمالدئید، تری کلرو اتیلن و تولوئن کمک می‌کنند. فهرستی از بهترین سم زداها: سرخس بوستون، پیچک انگلیسی، ارکیده پروانه‌ای، ارکیده دندروبیوم، درخت فیکوس، آفتابگردان ژربرا، شیپوری پیچی آمریکا، زنبق صلح، گیاه مار،گیاه عنکبوت و چندین گونه از گیاه خون سیاوشان.

۳. از جایتان بلند شوید

 

جهت مشاهده و خرید انواع گارو کلیک کنید

 

ایالات متحده، کشور مردم کم تحرک است و به این دلیل مردم در معرض خطر مشکلات سلامتی و حتی مرگ زودرس قرار دارند. استیون بلر، استاد علوم ورزشی و اپیدمیولوژی در دانشگاه کارولینای جنوبی می‌گوید: عدم فعالیت بدنی امریکایی‌ها،  بزرگترین مشکل بهداشت عمومی در قرن ۲۱است.

او به تحقیقاتی اشاره می‌کند که نشان می‌دهند حدود ۲۵تا ۳۵درصد از بزرگسالان آمریکایی، فعالیت بدنی ندارند ــ این بدین معنی است که آنها شغل کم تحرک دارند یا هیچ برنامه‌ای برای فعالیت بدنی منظم ندارند و بطور کلی در اطراف خانه یا حیاط تحرکی ندارند – این ۴۰تا ۵۰میلیون نفر در معرض خطر بی تحرکی قرار دارند.

بر طبق مطالعات طولانی مدتی که در مورد تمرینات هوازی در مجله‌ی پزشکی بریتانیا منتشر شد، عدم تناسب اندام، حدود ۱۶درصد از مرگ و میرهای زنان و مردان را به خود اختصاص می‌دهد ( این عدد با تخمین تعداد مرگ و میرهایی که با ۳۰دقیقه پیاده روی قابل پیشگیری بودند، محاسبه شده است)

بلر می‌گوید: برای این مقایسه، چاقی بعنوان دلیل ۲تا ۳درصد از مرگ‌ها در نظر گرفته شد. فعالیت بدنی برای مغز و سلامت روانی نیز ضروری است. در واقع مطالعات نشان می‌دهد که ورزش منظم می‌تواند خطر ابتلا به افسردگی و زوال عقل را در فرد کاهش دهد.

بنابراین با خودتان قرار بگذارید که هرگز بیشتر از یک ساعت در یک جا ننشینید و هر از چند گاهی چند دقیقه بلند شوید. بر طبق یک تحقیق، ایجاد وقفه در بی تحرکی، می‌تواند به کاهش قند خون، تری گلیسیرید، شاخص توده‌ی بدنی و اندازه‌ی دور کمر کمک کند و همچنین متعهد شوید که هر روز حداقل ۳۰دقیقه را به فعالیت بدنی اختصاص دهید مانند پیاده روی.

۴. چیز جدیدی یاد بگیرید

 

فروش ویژه انواع تخت احیا یا تخت CPR وینکل پلاس

 

فرا گیری علم و دانش، مغز شما را تحریک و از آن محافظت می‌کند، مخصوصا اگر چیزی مانند نواختن یک ساز یا یادگیری زبان دوم را انتخاب کنید. مطالعات متعددی ارتباط بین درس‌های موسیقی و افزایش توانایی‌های شناختی و هوش را نشان داده‌اند.

بر اساس تحقیقات دانشگاه نورث وسترن، کسانی که به دو زبان صحبت می‌کنند نسبت به کسانی که به یک زبان حرف می‌زنند، شاید راحت‌تر بتوانند تمرکز، الویت بندی و چند کار همزمان را انجام دهند. مطالعات دیگری نشان می‌دهند که صحبت کردن به دو زبان، خطر ابتلا به زوال عقل در سنین بالای ۶۵سال را کاهش می‌دهد.

علاوه بر مزایای عقلی، فواید عاطفی‌ای نیز در این رابطه وجود دارد. روانشناس «گری مارکوس» رئیس مرکز دانشگاهی زبان و موسیقی توضیح می‌دهد: دستیابی به یک مهارت جدید و با دوام ــ که می‌تواند نواختن گیتار یا صحبت به زبان فرانسه باشد ــ می‌تواند لذت مغز برای یادگیری چیزهای جدید را مهار کند و به شما ارزشی دائمی بدهد: یک حس رضایت و شادی که روانشناس پیشگام «آبراهام مزلو» آن را «خودشکوفایی» نامیده است.

مارکوس توضیح می‌دهد که دو نوع لذت وجود دارد: لذت لحظه‌ای و لذت طولانی مدتی که در جستجوی کمال در زندگی وجود دارد. تحقیقات نشان می‌دهد که احساس هدف و رشد شخصی بیشتر، به لذت نوع دوم مربوط است و باعث کاهش سطح کورتیزول، عملکرد بهتر سیستم ایمنی، و خواب با کیفیت می‌شود.

برای شروع، به دنبال کلاس‌های موسیقی یا زبان که در کالج یا مکان‌های دیگر برگزار می‌شود بروید، و در هر کدام که علاقمندید، ثبت نام کنید. مارکوس اشاره می‌کند: مهم‌ترین چیز بعد از نظم و انضباط خود شخص، داشتن یک معلم عالی است، اما بهترین معلم لزوما بهترین موسیقیدان یا زبان شناس نیست.

کسی را پیدا کنید که با شما بخوبی ارتباط برقرار کند، به آنچه که شما در آن نیاز به تمرین دارید، توجه کند و برای رفع نقاط ضعفتان، پیشنهادات خوبی داشته باشد. همچنین کتاب، دی وی دی و دیگر منابع آموزشی بسیاری در دسترس شما هستند. درباره‌ی چیزی که می‌خواهید یاد بگیرید، یک جستجوی سریع اینترنتی انجام دهید و اجازه دهید که تغییر و تحول آغاز شود.

 

مشخصات و قیمت انواع سرنگ انسولین

 

۵. مقداری شاهدانه بخورید

شاهدانه گیاهی است که می‌تواند برای ساختن کاغذ، پلاستیک، طناب و پارچه مورد استفاده قرار گیرد و همچنین بعنوان یک غذای فوق العاده مغذی نیز مشهور است. «اشلی کوف» متخصص تغذیه در لس آنجلس می‌گوید: شاهدانه یکی از معدود منابع پروتئین کامل گیاهی است. بدین معنا که حاوی مقادیر کافی از همه نوع اسید آمینو است، از جمله آنهایی که برای سم زدایی سلولی، تولید آنزیم‌های حیاتی، رشد و بازسازی عضلات و حتی ترمیم DNA لازم هستند.

شاهدانه همچنین اسیدهای چرب ضروری‌تان را فراهم می‌کند – از جمله  «اسید لینولئیک گاما» که کمیاب است اما برای خانم‌ها ضروری است ــ و باعث می‌شود که شاهدانه، یک بخش مهم از رژیم غذایی ضد التهاب را تشکیل دهد و برای تعادل هورمون‌ها موثر باشد.

اگر نمی‌دانید که چطور این ماده‌ی بسیار عالی را به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید، مقداری شاهدانه روی سالادتان بپاشید یا شیره‌ی شاهدانه‌ی بدون شکر را درون چای یا قهوه‌تان بریزید. همچنین می‌توانید دستور غذاهای مختلفی در یک کتاب آشپزی با عنوان «آشپزی با شگفت انگیزترین مواد غذایی طبیعی» که بتازگی توسط جولی موریس منشر شده، پیدا کنید.

از جمله حموس شاهدانه و شاهدانه‌ی شکلاتی با جو دوسر و … کوف اضافه می‌کند: من انواع آجیل و دانه‌ها را پیشنهاد می‌کنم، بنابراین مجبور نیستید که همیشه شاهدانه مصرف کنید. اما این ماده می‌تواند در ترکیب رژیم غذایی شما جایی داشته باشد.

۶. رابطه جنسی داشته باشید

 

فروش ویژه انواع صندلی انتقال وینکل پلاس

 

کمی خوشگذرانی می‌تواند برای شما مفید باشد. «برایان کلمنت» و «ماریا کلمنت» متخصصان تغذیه، پزشکان درمان طبیعی و مشاوران سلامت در موسسه‌ی بهداشت بقراط در غرب پالم پیچ، می‌گویند: رابطه‌ی جنسی سالم، یک داروی قوی است. فعالیت جنسی، افسردگی، عصبانیت، اضطراب و استرس را کاهش می‌دهد.

این کار، نوعی مواد شیمیایی در بدن آزاد می‌کند که سیستم ایمنی شما را تقویت می‌کند، حتی با تولید مواد شیمیایی که به ساخت دندریت‌های جدید کمک می‌کنند و ارتباط نورون‌ها در مغز را تسهیل می‌کنند، باعث بهبود حافظه می‌شود. در واقع محققان دانشگاه Wilkes متوجه شدند کسانی که در هفته یک یا دوبار رابطه جنسی دارند، نسبت به کسانی که رابطه جنسی کمتری دارند، به میزان ۳۰درصد بیشتر دارای ایمونوگلوبولین A ( یک آنتی بادی برای مبارزه با ویروس و باکتری) هستند.

اما کسانی که شریک زندگی ندارند چطور؟ مشکلی نیست! محققان مطالعه‌ی دیگری انجام دادند و دریافته اند که نوازش یک حیوان خانگی به مدت ۱۸دقیقه در روز، همان اثرات را دارد.


منبع: https://www.majalesalamat.com/lifestyle/6-easy-ways-improve-your-health/
تجهیزات پزشکی وینکل پلاس

وینکل...
ما را در سایت وینکل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وینکل winkel بازدید : 128 تاريخ : شنبه 27 فروردين 1401 ساعت: 21:55

نشانه های روحی و جسمی زنان در دوران پیش از قاعدگی : توصیه کارشناسان برای کاهش تغییرات رفتاری پیش از قاعدگی : حالات روحی زنان در دوران قاعدگی چگونه است ؟

 

اغلب دختران و زنانی را دیده اید که عصبانی و تندخو هستند ٬ با اندک نارضایتی گرفتار بغض می شوند و داد و فریاد راه می اندازند ، دوستان و آشنایان و اطرافیان خود را مورد تحکم قرار می دهند و تندی می کنند یا به عکس عدم رضایت خود را با یک حالت خمودگی و افسردگی نشان می دهند . این دسته از زنان ، گرفتار عوارض مخصوص بدخلقی و حالات روحی خاص در دوران قاعدگی هستند .

 

نشانه های روحی و جسمی زنان در دوران پیش از قاعدگی :

  • بی قراری و اضطراب همراه با تنش .
  • تغییرات روحی و رفتاری ، گاهی با گریه کردن زیاد .
  • احساس خشم و افزایش تعارض های بین فردی .
  • کاهش علاقه به فعالیت های روزانه که حتی ممکن است با کنارگیری فرد از روابط اجتماعی نیز همراه باشد .
  • عدم تمرکز ، خستگی و خواب آلودگی ، کاهش انرژی جسمانی .
  • تغییر در اشتها ، که ممکن است با پُرخوری و تمایل زیاد به غذاهای خاص همراه باشد .
  • بی خوابی و یا خواب بیش از اندازه .
  • احساس از پا افتادگی و عدم کنترل .
  • تغییرات جسمانی آشکار ، حساسیت بیش از اندازه ، بزرگ شدن سینه ها ، سر درد و افزایش وزن .

 

توصیه کارشناسان برای کاهش تغییرات رفتاری پیش از قاعدگی :

  • ماساژ و حمام آب گرم .
  • تنظیم قند خون . ( توصیه می شود در تمام روزهای ماه ، قند خون خود را متعادل نگاه دارید).
  • در میان غذاها ، مصرف ماهی که سرشار از امگا ۳ می باشد به دفعات توصیه می شود .
  • نوشیدنی های کافئین دار ( مثل قهوه و چای ) به خاطر وجود کافئین و حتی شکری که دارند ، در نوسانات هورمونی و افزایش تغییرات خلقی مؤثرند .
  • مطلوب است چای سبز را که سرشار از آنتی اکسیدان می باشد جایگزین نوشیدنی های کافئین دار معمول کنید .

بهتر است در دوران پیش از قاعدگی ، ورزش را کنار نگذارید . ورزش و فعالیت جسمانی ، در رفع افسردگی و واکنش آرامتر به محرک ها نتیجه ی مطلوبی دارد . با وجود آنکه اثرات ورزش در تأمین سلامتی بسیار زیاد است ، برخی افراد به آن رغبتی نشان نمی دهند . توصیه ی کارشناسان به خانم ها این است که از ورزش های هوازی : پیاده روی ، شنا و دوچرخه سواری بهره بگیرید .

جهت مشاهده و خرید انواع گارو کلیک کنید

بسیاری از خانم ها به دلیل خونی که در این دوران از دست می دهند احساس کمبود انرژی و خستگی می کنند . برای بهبود این حالت توصیه می شود از مواد غذایی حاوی آهن مانند : تخم مرغ ، لوبیا ، اسفناج ، غلات سبوس دار و آجیل استفاده کنید .

دیده شده در برخی از خانم ها مصرف گروهی از مواد غذایی شامل شیر و ماست که کلسیم فراوان دارند می تواند به کاهش احساس خستگی بیفزاید .

یادآور می شویم استفاده از قرص آهن در دوران قاعدگی مؤثر و مفید است .

 

 

نحوه ی برخورد آقایان با همسرشان در دوران قاعدگی

 

فروش ویژه انواع تخت جراحی وینکل پلاس

 

گاهی برای آقایان مشکل است که وضعیت روحی همسرشان را در دوران عادت ماهیانه درک کنند و از همین رو نتوانند به او کمک کنند .

باید دانست در زمان عادت ماهیانه ، خانم ها در چه شرایطی بسر می برند . قطعاً هیچ یک از آقایان قادر نخواهند بود که خود را به جای همسرشان قرار دهند و او را درک کنند . اما با آگاهی از نشانه های روحی و جسمی : بی قراری ها ، خستگی ها ، دل دردها و سردردها … بخوبی می تواند کمک حال همسر خود باشند . خانم هایی که دوران قاعدگی سنگین دارند ، رنج بیشتری می کشند زیرا به سبب خون ریزی زیاد ، مجبورند دائم به فکر تعویض پدهای بهداشتی خود باشند .

همیشه طوری برخورد کنید که همسرتان احساس کند در زمان قاعدگی هم ، مانند دیگر روزها جذاب و زیباست . به او اعتماد به نفس بدهید و تغییرات روحیه ای او را در عادت ماهیانه بروز ندهید تا احساس بهتری داشته باشد .

در منزل به او کمک کنید تا استرس او کم شده و بیشتر بتواند استراحت کند . کار کردن در خانه ، تنها شستن ظرفها و لباسها نیست ، و اگر همسرتان بیرون از منزل کار می کند نگهداری بچه ها نیز به آن اضافه می شود .

ماساژ دادن ، بوسیدن ، و در آغوش گرفتن همسرتان احساس خوبی به او می دهد . سعی کنید با گفتن کلمات محبت آمیز از عشق سرشارش کنید و تنش های عصبی او را کاهش دهید .

گاهی برای صرف غذا او را به رستوران دعوت کنید هر چند که ممکن است بیرون رفتن برای او دشوار باشد امّا این عمل برای او لذت بخش خواهد بود و تا حدی او را از فکرکردن به عادت ماهیانه اش دور می کند .

 

فروش ویژه انواع سطل پدال دار وینکل پلاس

 

فراموش نکنید بحث کردن ، در این ایام برای همسرتان ناخوشایند است بنابراین تا می توانید ، با آرامش و مهربانی با او صحبت کنید .

 

 

  • کتابخانه راستینه

منبع تصاویر 

  • cloudfront
  • womenshealthmag

 

 

جهت مشاهده و خرید انواع دستگاه CR کلیک کنید


منبع: https://rastineh.com/%d8%ad%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d8%b1%d9%88%d8%ad%db%8c-%d8%b2%d9%86%d8%a7%d9%86-%d8%af%d9%88%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d9%82%d8%a7%d8%a6%d8%af%da%af%db%8c-%d8%a7/
تجهیزات پزشکی وینکل پلاس

وینکل...
ما را در سایت وینکل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وینکل winkel بازدید : 127 تاريخ : شنبه 27 فروردين 1401 ساعت: 21:27

زمستان آغاز درگیری با سینوزیت زمستان آغاز درگیری با سینوزیت

 

زمستان آغاز درگیری با سینوزیت

 

 

 

معنی ساده‌ این بیماری آن است که سینوس‌های شما عفونی یا ملتهب شده‌اند، اما این فقط اندکی از درد و گرفتاری‌ای را که در این شرایط تحمل می‌کنید، نشان می‌دهد.

سینوزیت، به‌خصوص سینوزیت مزمن، از شایع‌ترین بیماری‌های دستگاه تنفسی در کل دنیاست.با شروع سرمای زمستان و سرماخوردگی‌هایی که گاه و بی‌گاه در این فصل گریبان گیر افراد می‌شود، نکته‌هایی که دکتر سید حامد سجادی، متخصص گوش و حلق و بینی درباره سینوزیت بیان می‌کند شنیدنی خواهد بود.

جهت مشاهده و خرید انواع دستگاه ونتیلاتور کلیک کنید

آیا هر سرماخوردگی‌ای منجر به سینوزیت می‌شود؟باید گفت سینوزیت مثل سرماخوردگی است، با این تفاوت که سرماخوردگی بعد از یک هفته خوب می‌شود، ولی سینوزیت خیر. سرماخوردگی‌ای که بعد از 5 الی 6 روز به جای بهتر شدن، بدتر شود، ممکن است نشان دهنده ی عفونت سینوس ها باشد.ما به این عفونت، "سینوزیت حاد" می‌گوییم؛ یعنی بیمار از قبل هیچ مشکلی نداشته و با یک‌بار سرماخوردگی شدید دچار سینوزیت شده ‌است. به‌ طور کلی شمار کمی از سرماخوردگی ‌ها به سینوزیت منجر می‌شوند. یعنی به‌ دنبال سرماخوردگی، در چه مواردی با شک به سینوزیت باید به پزشک مراجعه کرد؟اگر علائم سرماخوردگی بیش از 10 تا 14‌روز طول بکشد یا به‌تدریج بدتر شود؛ با سردرد شدید همراه باشد؛ ورم صورت یا تغییرات چشمی ظاهر شود؛ درد صورت بیش از 2 تا 4 روز باقی بماند؛ تب بالای 38‌ درجه بیشتر از سه روز ادامه یابد؛ ترشحات بینی پس از گذشت 5 تا 7 روز از شروع سرماخوردگی، زرد یا سبز رنگ شود؛ ترشحات، از ابتدای سرماخوردگی زرد یا سبز رنگ باشد و بیش از 7 تا 10 روز ادامه یابد؛ 10 تا 14 روز بعد از برطرف شدن سایر علائم، سرفه همچنان باقی بماند، به‌ویژه اگر خلط دار باشد و گوش درد (به‌ ویژه گوش درد یک طرفه) بیش از یک روز باقی بماند، در این صورت بیمار باید حتما به پزشک مراجعه کند و ممکن است این علائم سینوزیت باشند.

سینوزیت مزمن چطور؟این را هم درباره علائم سینوزیت باید اضافه کنم که اکثر سینوزیت‌ها عارضه بینی دارند. گرفتگی بینی ، آبریزش، گاهی اوقات فشارهای داخل سینوس و حفره‌های صورت، سردرد، از دست دادن حس چشایی و در بیشتر مواقع در اطفال بوی بد دهان ممکن است از علائم سینوزیت باشند.در برخی موارد کاهش حس بویایی و احساس مزه ی بد در گلو همراه با ترشحات چرکی پشت گلو هم وجود دارد و حتی ممکن است فرو بردن ترشحات در کودکان به تهوع و استفراغ منجر شود. اما اگر این علائم بیش از 12 هفته طول بکشند، یعنی بیمار علی ‌رغم داروهایی که استفاده کرده بهبود نیابد، در این صورت سینوزیت او مزمن شده است. سینوزیت حاد متناوب هم داریم؟این هم یکی از انواع دیگر سینوزیت‌هاست؛ به این ترتیب که فرد دچار سینوزیت حاد می‌شود و پس از مصرف دارو نیز بهبود می‌یابد، ولی بعد از سه الی چهار ماه دوباره دچار عفونت سینوس می‌شود که درمان این نوع سینوزیت از انواع دیگر آن مشکل‌تر است.

سردردهای ناشی از سینوزیت را چطور باید از سردردهای میگرنی یا سردردهای معمولی تشخیص داد؟اکثر سینوزیت‌ها سردرد ایجاد نمی‌کنند و سردردهای سینوسی- همان‌هایی که مردم اغلب به این نام از آنها یاد می‌کنند- اغلب میگرن یا سردرد‌های غیرسینوسی هستند و با آنتی‌بیوتیک هم بهبود نمی‌یابند. به‌خصوص سینوزیت مزمن اصلا سردرد ندارد. در سینوزیت حاد نیز اغلب گونه‌های فرد دردناک می‌شود تا سر او. این سردرد‌ها به راحتی با مسکن و با استراحت خوب می‌شوند و اصلا عفونی نیستند.

 

سینوزیت به لوزه سوم هم ربط دارد؟همان طور که سینوزیت سبب گرفتگی و ترشحات بینی می‌شود، لوزه سوم هم علائم مشابهی را آشکار می‌کند. در بسیاری از کودکان این دو مورد را به سختی می‌توان از هم تمییز داد، اما معاینه دقیق پزشک می‌تواند علت اصلی را مشخص کند.لوزه سوم با متوقف کردن خروج ترشحات از پشت بینی، فرد را دچار سینوزیت می‌کند. در سینوزیت نیز خروج ترشحات چرکی از پشت بینی موجب تحریک لوزه سوم و تورم آن می‌شود.

چند درصد از سینوزیت‌های مزمن به جراحی نیاز دارند؟درمان این بیماری معمولا طبی است، یعنی ما ترجیح می‌دهیم کسانی که سینوزیت دارند را جراحی نکنیم، مگر آنکه معالجات غیربالینی آنها غیر‌قابل علاج باشد.به ‌طور متوسط کمتر از یک ‌درصد افرادی که سینوزیت دارند و به پزشک مراجعه می‌کنند، به جراحی نیاز پیدا خواهند کرد؛ یعنی درمان دارویی در اولویت است، اما نکته مهم این است که اگر درمان آنتی‌بیوتیکی کامل نشود، فرد در معرض خطر سینوزیت مزمن قرار می‌گیرد و به همین خاطر باید درمان سینوزیت حاد را به ‌طور کامل طبق دستور پزشک انجام شود.

 

فروش ویژه انواع آمالگاماتور وینکل پلاس

 

برای کودکانی که دچار سینوزیت هستند هم جراحی صورت می‌گیرد؟در سال‌های گذشته برای کودکان زیر 10 ‌سال عمل جراحی صورت می‌گرفت، ولی امروزه به خاطر خطرات، عوارض و سخت بودن عمل جراحی روی کودکان، سعی بر این است که جراحی صورت نگیرد. در افراد زیر 10 سال که سینوزیت دارند، اغلب مشکل لوزه سوم وجود دارد که اگر این لوزه همراه با مصرف اسپری و آنتی‌بیوتیک جراحی شود، بهتر از جراحی سینوس است. ولی اگر فرد تا سن 15 سالگی بهبود نیافت، جراحی می‌شود.

برای قبل و بعد از جراحی چه توصیه‌هایی دارید؟هم قبل و هم بعد از جراحی، فرد باید از آلرژی‌زاها از جمله آلودگی هوا دوری کند. همچنین رطوبت منزل باید بین 30 الی 40 ‌درجه باشد، به‌خصوص در فصل زمستان. آب بدن نیز باید به میزان کافی باشد، در غیر این صورت خلط درون بینی غلیظ و خشک می‌شود و راه سینوس‌ها را می بندد.

کسانی که جراحی نمی‌کنند چطور؟این افراد نیز از طریق آنتی بیوتیک درمان می‌شوند، ولی شست‌وشوی بینی با سرم فیزیولوژی یا آب نمک، دو الی سه بار در روز نیز به این بیماران بسیار کمک می کند.منبع:سلامت نیوز


منبع: https://www.beytoote.com/health/malady-remedy/winter-conflict-began.html
تجهیزات پزشکی وینکل پلاس

وینکل...
ما را در سایت وینکل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وینکل winkel بازدید : 130 تاريخ : شنبه 27 فروردين 1401 ساعت: 21:24